پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۹
معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: یکی از انتقادهایی که به بانک‌ها وارد است ارائه تسهیلات به توصیه‌هاست،زیرا عده‌ای از مدیران ضعیف با توصیه نمایندگان به ویژه در شهرستان‌های کوچک به حیف و میل بیت‌المال می‌پردازند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سعید شبستری‌خیابانی صبح امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اظهار داشت: 50 درصد ازدواج‌هایی که به طلاق منجر می‌شود در چند سال اول زندگی بوده که ناشی از عدم شناخت کافی زوجین از هم است.

وی بیان داشت: سیاست‌های دولت و نظام برای تسهیل امر ازدواج است که باید از نظر فرهنگی اقداماتی صورت گیرد که دیدگاه جوانان و خانواده نسبت به ازدواج اصلاح شود و دستگاه‌های متولی باید در این مورد برنامه داشته باشند.

وی افزود: لازم است در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌ها نحوه و راهکارهای همسرگزینی مناسب با همکاری سایر دستگاه‌های فرهنگی به جوانان آموزش داده شود تا جلوی ارتباطات خودسرانه جوانان و انتخاب‌های احساسی گرفته شود.

از چشم و هم چشمی‌های کوته فکرانه که جزو موانع ازدواج است جلوگیری شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: خانواده‌ها نسبت به امر ازدواج نباید زیاد سخت‌گیری کنند تا از مراسم‌های پرهزینه و مهریه‌های سنگین که ناشی از چشم و هم‌چشمی‌های کوته فکرانه و جزو موانع ازدواج است، جلوگیری شود.

شبستری اذعان داشت: یکی از انتقادهایی که به بانک‌ها وارد است ارائه تسهیلات به توصیه‌هاست که عده‌ای از مدیران ضعیف برای خود بساطی پهن کرده و با توصیه نمایندگان به ویژه در شهرستان‌های کوچک به حیف و میل بیت‌المال می‌پردازند و این در حالی است که جوانان ما برای اخذ یک وام 3 میلیون تومانی باید هفت خوان رستم را طی کنند.

برخی از بانک‌ها از سیاست‌های دولت تبعیت نمی‌کنند!

این مسئول متذکر شد: انتظار دولت این است که بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی هماهنگ با سیاست‌های دولت حرکت کنند که متاسفانه شاهد هستیم برخی از بانک‌ها از این سیاست‌ها تبعیت نمی‌کنند و در جذب اعتبارات سال گذشته عملکرد ضعیفی داشته‌اند و این درحالی است که تعداد متقاضیان اخذ تسهیلات سر به فلک گذاشته است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود خاطرنشان کرد: یکی از راه‌های نفوذ دشمنان در بحث فرهنگی است؛ بنابراین ما باید برنامه داشته باشیم و وارد عرصه فضای مجازی شویم که طرد فضای مجازی کارساز نخواهد بود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه سرعت پیشرفت تکنولوژی از سرعت فرهنگ‌سازی ما بیشتر است؛ یادآور شد: متاسفانه در فضای مجازی قانونی وجود ندارد و سلیقه‌ای برخورد می‌شود که این خلاء کاملا به چشم می‌آید.

شبستری تصریح کرد: مهارت ورود به فضای مجازی را باید به جوانان و نوجوانان یاد دهیم و در این مورد دستگاه‌های متولی فرهنگ، رسانه‌ها و مطبوعات باید احساس مسئولیت کنند.

لزوم فرهنگ سازی و ترویج زندگی ساده؛ توام با معنویت

این مسئول در پایان بر لزوم فرهنگ‌سازی و ترویج زندگی ساده؛ توام با معنویت و بدور از تجمل‌گرایی توسط رسانه ملی و صدا و سیما تاکید کرد و گفت: تنها درصد اندکی از مردم دارای امکانات آنچنانی، خانه‌های گران قیمت و خودروهای آخرین مدل هستند با این وجود شاهد هستیم در سریال‌های ایرانی همه کاراکترها دارای چنین تجملاتی بوده و موجب رویاپردازی جوانان می‌شود که باید در این مورد تجدیدنظر شود.

برچسب ها: استانداری ، شبستری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: