پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی تشریح کرد
عجب شیر ما - رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی گفت: در زمینه سطح تحصیلات معتادان متجاهر، هر چه سطح سواد بالاتر می‌رود درصد دستگیر‌شدگان بیشتر می‌شود و از 2 هزار نفر تنها 3 نفر تحصیلات دکتری دارند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،قاسم دهقان امشب در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی بر ضرورت کار علمی در زمینه بررسی معتادان مواد مخدر در استان تاکید کرد.

رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه در زمینه محل نگهداری معتادان متجاهر در استان مشکلاتی وجود دارد، گفت: با مراجعه سرزده به محل‌های استراحت معتادان متوجه شده‌ایم که این مرکز‌ها خالی از افراد می‌باشد و ضروری است که هماهنگی بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: برای 2 هزار نفر از معتادان متجاهر مکان‌هایی در نظر گرفته شده و در میان دو هزار نفر آنان یک و نیم درصدشان زیر 20 سال هستند که 29 نفر را شامل می‌شوند و حدود 7 درصد 20 تا 25 درصد هستند و 35 الی 40 سال بیشترین جامعه آماری را با 25 درصد تشکیل می‌دهند.

دهقان اضافه کرد: در زمینه سطح تحصیلات 16 درصد معتادان متجاهر بی‌سواد هستند و راهنمایی 30 درصد بوده و هر چه سطح سواد بالاتر می‌رود درصد دستگیر شدگان بیشتر می‌شود و از 2 هزار نفر تنها 3 نفر با تحصیلات دکتری مشاهده می‌شود.

دهقان اظهار داشت: اکثر دستگیرشدگان تریاک و مشتقات آن را مصرف می‌کنند و در رده بعدی مصرف‌کنندگان شیشه‌ هستند و 28 نفر از این 2 هزار نفر را بانوان تشکیل می‌دهند.

وی عنوان کرد: اکثر دستگیر شدگان خانم نیز بی‌سواد هستند و تعداد محدودی تحصیلات دیپلم و بالاتر را دارند.

رئیس پلیس مواد مخدر آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: اولین محل مصرف موادمخدر دستگیرشدگان منازل دوستان و میهمانی‌ها بوده و فاصله بین آغاز سیگار و مصرف مواد مخدر 3 سال است.

این مسئول در ادامه سخنان خود گفت: مادران  79 درصد دستگیرشدگان بی‌سواد بوده و حدود 20 درصد نیز مادرانی شاغل داشته‌اند که آماری قابل توجه است و اشتغال و سواد مادران در زمینه اعتیاد فرزندان نقش دارد.


برچسب ها: اعتیاد ، دستگیری
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: