شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 20 2024
کد خبر: ۳۰۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
عجب شیر ما - فرماندار جلفا گفت: 240 میلیارد ریال تسهیلات برای ایجاد اشتغال از محل استقرار نهادهای تولیدی در روستاهای مرزی این منطقه برای 18 طرح تولیدی مصوب شد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، صادق احمدی با بیان اینکه ایجاد اشتغال و رونق اقتصادی در راستای سند تدبیر و توسعه این شهرستان در اولویت برنامه های فرمانداری قرار دارد، افزود: علاوه بر این تسهیلات در بحث رونق تولید نیز طرح های خوبی ارایه و تصویب شده است.
وی اظهار داشت: سرمایه گذاران و افرادی که می خواهند در بخش کشاورزی، صنایع دستی، تولیدات باغی و سایر بخش های اشتغال زا در روستاها فعالیت کنند، می توانند از تسهیلات با نرخ سود 2 تا 3 درصدی استقرار نهادهای تولیدی در نقاط مرزی استفاده کنند.
فرماندار جلفا یادآوری کرد: این افراد برای استفاده از این تسهیلات می توانند به بخشداری های مرکزی و دستگاه های متولی از جمله تعاون، کار و رفاه اجتماعی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مراجعه و اقدام به ارایه طرح و تشکیل پرونده کنند.
احمدی ادامه داد: در بخش تسهیلات فراگیر نیز 121 نفر برای دریافت تسهیلات ثبت نام کرده اند که از این تعداد 85 طرح با بیش از 143 میلیارد و 200 میلیون ریال تصویب شده و با بهره برداری از این طرح ها برای بیش از 321 نفر اشتغال ایجاد می شود.
وی گفت: تلاش می شود از همه ظرفیت های این شهرستان براساس رویکردهای دولت یازدهم و دوازدهم و سیاست های ابلاغی رهبری و رییس جمهوری استفاده شود.
فرماندار جلفا، اجرای طرح های روستایی را موجب اشتغال زایی بیشتر در منطقه اعلام کرد و اظهار داشت: برای بهره مندی از این تسهیلات 101 نفر ثبت نام کرده اند و 18 طرح با اعتبار 150 میلیارد ریال تصویب شده است.
احمدی افزود: جلفا از نظر درصد اعتبار مصوب طرح های روستایی نسبت به اعتبار شهرستان با 263.2 درصد اولین شهرستان استان با بالاترین رقم در معرفی این طرح ها است.
وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با اجرای این طرح برای 171 نفر اشتغال روستایی ایجاد شود، یادآوری کرد: تاکنون از محل این تسهیلات برای یک واحد به میزان یک میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شده است.
فرماندار جلفا گفت: هفته آینده در کارگروه اشتغال با بانک های عامل جلسه برگزار می شود تا زمینه تسهیل و سرعت دهی پرداخت تسهیلات فراهم شود.
احمدی وجود نخبگان متعدد در عرصه های مختلف فرهنگی و اقتصادی، منطقه آزاد ارس و شرکت های دانش بنیان را از قابلیت های شهرستان جلفا اعلام کرد و افزود: با بهره مندی از توان نخبگان و شرکت های دانش بنیان می توان میزان اشتغال در این شهرستان را افزایش داد.
وی با اشاره به برخی مسایل حاصل از افزایش حبابی نرخ ارز در بازار این شهرستان اظهار داشت: در این راستا به منظور کنترل بازار گروه های بازرسی از 221 واحد صنفی این شهرستان بازرسی کردند که در نتیجه آن برای 11 واحد متخلف پرونده تعزیرات حکومتی تشکیل شد.
فرماندار جلفا عمده تخلف این واحدها را گران فروشی و کم فروشی اعلام کرد و گفت: بازرسی از بازار و واحدهای صنفی برای کنترل بازار و قیمت کالاها تا پایان سال همچنان ادامه خواهد داشت و بازرسان با متخلفان برخورد قانونی خواهند کرد.
احمدی با اشاره به اهمیت خبر و اطلاع رسانی در جامعه ادامه داد: رسانه ها از بال های دموکراسی و مردم سالاری دینی بوده و هیچ کانالی بهتر از آن ها نمی تواند در زمینه ایجاد امید و نشاط آفرینی در جامعه نقش ایفا کند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: