چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۳۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۶
عجب شیر ما - مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با تاکید بر ظرفیت های بالای ورزش این استان، گفت: آذربایجان شرقی سرزمین بکر و حاصل خیز ورزش قهرمانی در رشته های مختلف است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، محمد شروین اسبقیان در نشست تخصصی هیات های کوهنوردی، انجمن های ورزشی، ورزش های همگانی و دوچرخه سواری، افزود: فهرمانان بزرگی برای ورزش کشور در این استان معرفی شده است و با مراجعه به تاریخ ورزشکاران استان می توان به حقیقت آن پی برد.
وی اظهارکرد: استعدادیابی و افزایش ورزشکاران سازمان یافته مهم ترین اصل حرکت ورزش آذربایجان شرقی است و ورزش قهرمانی با ترکیب این دو مقوله توسعه و پیشرفت خواهد کرد.
اسبقیان افزود: بدون استعدادیابی ورزش قهرمانی دچار روزمره گی می شود و تنها راه علاج ورزش قهرمانی استعدادیابی، پشتوانه سازی و پایه سازی است.
به گفته وی بیشترین اعتبارات ورزش استان در سال 1394 به استعدادیابی تعلق خواهد گرفت چرا که آینده ورزش آذربایجان شرقی و مدال آوری در رقابت های مهم جهانی همچون المپیک منوط به استعدادیابی است.
اسبقیان ، خواستار توجه هیات های ورزشی پایه به اجرای طرح بزرگ استعدادیابی آذربایجان شرقی، مهم ترین رسالت اداره کل و به طبع آن هیات های ورزشی را توسعه فرهنگ ورزش برای همه، ایجاد نشاط و شادابی در جامعه و توسعه فرهنگ ورزش همگانی عنوان کرد و گفت: در این راه هیات های ورزشی برای رسیدن به هدف 28 درصد ترویج ورزش همگانی در استان باید تلاش کنند.
اسبقیان با بیان اینکه ورزش موضوعی جدا و منفک از فرهنگ نیست و باید متوجه بود که ورزش پدیده ای است که ریشه در فرهنگ دارد، یادآور شد: ورزش به معنای ورزیدن جسم و روح است و این موضوع جز با پرداختن به مسایل فرهنگی محقق نمی شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: