سه‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 14 2024
کد خبر: ۳۰
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
عجب شیر ما - مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ ولادت در استان پایین تر از متوسط کشوری است، گفت: متوسط ولادت در کشور 2.1 درصد بوده در حالی که این آمار در آذربایجان شرقی 1.7درصد است و این استان از این نظر در رتبه 20 کشور قرار دارد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان اینکه نرخ ولادت در استان پایین تر از متوسط کشوری است، گفت: متوسط ولادت در کشور 2.1 درصد بوده در حالی که این آمار در آذربایجان شرقی 1.7درصد است و این استان از این نظر در رتبه 20 کشور قرار دارد.

علی جعفری آذر، روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان عجب شیر با بیان اینکه در شش ماه نخست سال جاری 0.4 درصد افزایش ولادت در استان روی داده است، افزود: با این وجود آذربایجان شرقی همچنان از نظر نرخ ولادت جزو استان های رده پایین است.
وی، با بیان اینکه در شش ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد 4.5 درصد کاهش فوت، 7.6 درصد کاهش ازدواج و 5.6 درصد کاهش طلاق هستیم، اظهار کرد: آذربایجان شرقی در ثبت وقایع حیاتی رتبه اول کشوری را کسب کرده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی از صدور 9 هزار و 100 شناسنامه جدید در استان در سال جدیدی خبر داد و یادآور شد: شناسنامه جدید در عرض 24 ساعت تحویل متقاضی می شود.
جعفری آذر، با اشاره به راه اندازی پایگاه الکترونیکی ثبت احوال به صورت آنلاین در آذربایجان شرقی، ادامه داد: تاکنون اطلاعات وقایع حیاتی 126 میلیون ایرانی فوت شده و یا در قید حیات در این پایگاه ثبت شده که نزدیک 140 دستگاه اجرایی و خدمات رسان آذربایجان شرقی نیز به این پایگاه متصل شده است.
وی، گفت: ثبت نام برای متقاضیان کارت ملی هوشمند از تمامی ادارات ثبت احوال استان و دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر پست آذربایجان شرقی بدون محدودیت سنی انجام می شود.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی اظهار کرد: در سال جاری تعداد 500 هزار کارت ملی هوشمند برای مردم استان صادر می شود که تاکنون 400 هزار عدد آن صادر شده و افراد متقاضی می توانند با مراجعه به سایت www.ncr.ir برای دریافت این کارت ثبت نام کنند.
جعفری آذر، با بیان اینکه شهرستان عجب شیر وضعیت خوبی در ثبت وقایع حیاتی در استان دارد، افزود: برای تحقق اهداف این سازمان، جلسات شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی در این شهرستان باید تخصصی تر، پویاتر و اثربخش تر باشد که این کار نیاز به برنامه ریزی، پیگیری و کنترل از سوی اعضای شورا دارد.
وی، از ثبت 206 واقعه فوت در شش ماه اول امسال در استان خبر داد و یادآور شد: این میزان فوت نسبت به مدت مشابه سال قبل، 19 مورد کاهش داشته و این آمار در مهلت قانونی 10 روزه به ثبت رسیده است.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با اشاره به ثبت 734 واقعه ولادت در شش ماه اول سال جاری، اظهار کرد: این میزان ولادت نسبت به مدت مشابه سال قبل، 34 مورد افزایش یافته است.
جعفری آذر، ادامه داد: 353 مورد ازدواج در شش ماه سال جاری ثبت شده که این رقم در سال گذشته 401 مورد بود.
فرماندار عجب شیر نیز در این جلسه خواستار استفاده از ظرفیت های موجود برای ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی در این شهرستان شد و گفت: بر اساس آمار و اطلاعاتی که در ثبت احوال به ثبت رسمی می رسد، می توان برای رشد و پیشرفت این شهرستان برنامه ریزی کرد.
ابراهیم طاهری، با تاکید بر اینکه این شهرستان به یک دفتر طلاق نیاز دارد، افزود: در خصوص کارت ملی هوشمند باید اطلاع رسانی دقیق و بیشتری در این شهرستان انجام شود.
وی، بر لزوم تعامل بین اداره ها برای ثبت وقایع حیاتی تاکید کرد و یادآور شد: دستگاه های عضو شورای ثبت وقایع این شهرستان باید با اداره ثبت احوال همکاری لازم را انجام دهند.
طاهری، با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی دقیق تر و فعالیت بیشتر در ثبت به روز وقایع حیاتی، ادامه داد: در این راستا فعالیت بیش از پیش دهیاران روستاهای تابعه به خصوص یاوران ثبت ، خانه های بهداشت و اعضای شبکه بهداشت و درمان در همکاری و اعلام به موقع وقایع حیاتی امری ضروری است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: