سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - April 16 2024
کد خبر: ۲۹۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲
عجب شیر ما - نماینده مردم شبستر در مجلس گفت: انتظار می رود طرح افزایش سن ازدواج در سال جاری با همت نمایندگان و شورای نگهبان به سرانجام برسد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، معصومه آقاپور علیشاهی، با بیان اینکه کمیسیون فرهنگی و فراکسیون زنان پیگیری‌های زیادی را برای افزایش سن دختران داشته است، اظهار داشت: امیدواریم طرح افزایش سن ازدواج در سال‌جاری در صحن علنی بررسی و با تلاش نمایندگان به و شورای نگهبان به تصویب و سرانجام برسد.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، افزود: در قانون مدنی حداقل سن ازدواج در ایران 13 سال ذکر شده و دختران پایین‌تر از این سن باید با اذن پدر ازدواج کنند بنابراین ما به دنبال این هستیم که حداقل سن ازدواج را به 15 سال افزایش دهیم تا ازدواج افراد زیرا 13 سال به طور کلی ممنوع شود.

وی با یادآوری اینکه هر چه قدر روستاها از نظر امکانات آموزشی، فرهنگی و رفاهی محروم‌تر باشد با افزایش ازدواج کودکان روبه‌رو هستیم، تصریح کرد: متاسفانه چنین ازدواج‌هایی در استان‌های شمال غربی کشور نمود بیشتری دارد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه در برخی از شهرها دختران به صورت سنتی در سن ۱۳ تا ۱۵ سال ازدواج می‌کنند، گفت: متاسفانه اغلب این ازدواج‌ها به طلاق منجر می‌شود که در اکثر موارد نیز این کودکان دارای فرزند بوده و این معضلی بزرگ است در این رابطه نیاز است در کنار افزایش سن ازدواج فرهنگ‌سازی مناسبی نیز صورت گیرد.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه دخترانی که در سن بسیار پایین ازدواج می‌کنند اعتماد به نفس کمی داشته و به شدت از نظر روانی با مشکل مواجه هستند اغلب آنها درگیر زندگی می‌شوند و برخی از آنها نیز طلاق می‌گیرند که بر این اساس تعداد کودک بیوه‌ها نیز در حال افزایش است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: