جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۹۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۳
عجب شیر ما - رئیس کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی به وزارتخانه گفت: حجم توریست در ایتالیا به حدی است که تصور می‌شود راهپیمایی شده، با این تفاسیر کارمندان گردشگری این کشور به ۲۰۰ نفر هم نمی‌رسند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سلمان خدادادی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای طرح تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه و اقدامات صورت گرفته، اظهار داشت: باید این طرح را یکی از طرح‌های مهم مجلس دانست چراکه هیات رئیسه مجلس به دلیل اهمیت این موضوع دستور به تشکیل کمیسیون مشترکی برای آن داده است.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: 13 جلسه کارشناسی با حضور نمایندگان عضو کمیسیون مشترک و مسوولان مربوطه در دولت در این خصوص تشکیل و این طرح از ابعاد مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

خدادادی بر ضرورت حرکت هر چه سریع‌تر به سمت اقتصاد غیرنفتی تاکید کرد و گفت: گزارش کمیسیون مشترک تبدیل سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به وزارتخانه تقدیم هیات رئیسه مجلس شده است و در نوبت بررسی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه صرف تغییر نام این سازمان با وزارتخانه مشکلی را حل نخواهد کرد، یادآور شد: برخی به دلیل عدم نظارت مجلس به این سازمان و اعتقاد به اینکه به حیاط خلوت دولت‌ها تبدیل شده است به تغییر این سازمان به وزارتخانه تاکید دارند.

حجم توریست در ایتالیا به حدی است که گمان می‌شود راهپیمایی شده است

این نماینده مجلس با اعتقاد به اینکه برای حل این مشکلات باید نگاه‌ها تغییر کند، افزود: یکی از کشورهایی که در جذب توریست موفق عمل کرده و درآمد زیادی از این بخش دارد، ایتالیاست. حجم توریست در این کشور به حدی است که تصور می‌شود راهپیمایی شده، با این تفاسیر جالب است که بدانید کارمندان گردشگری این کشور به 200 نفر نمی‌رسند. ساختمان گردشگری این کشور 500 متر می‌رسد، آیا گردشگری در این کشور اداره نمی‌شود؟ علت موفقیت آها وجود وزارتخانه نیست بلکه نگاه‌شان نگاهی بهره‌رسان و کارشناسی است.

خدادادی ادامه داد: شخصاً درباره علت موفقیت‌شان را از مسوولان‌ این کشور سوال کردم، در پاسخ اعلام کردند که همه خدمات‌رسانی و سرویس‌دهی به توریست‌ها ازسوی بخش خصوصی انجام می‎شود و دولت دخالتی در آن ندارد.

حال سوال این است که در کشور ایران بخش خصوصی چه در سطح وزارتخانه و چه سازمان‌ها امکان بروز و ظهور پیدا کرده است؟ آیا این نگاه به بخش خصوصی وجود دارد که از ظرفیت آن استفاده شده و به دنبال آن اشتغال‌زایی داشته باشیم، متاسفانه خیر، در این شرایط اگر وزارت گردشگری هم تشکیل شود راه به جایی نخواهیم برد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی افزود: زمانی اشتغال ایجاد می‌شود که نگاه‌ها و فرهنگ بهره‌برداری تغییر کند و کارها در همه عرصه‌ها به مردم واگذار شود، کاری که مسوولان هیچ‌گاه در انجام آن موفق نبودند به طوریکه هنوز نتوانستیم گردشگری را از چنبره میراث فرهنگی خارج کنیم.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: