چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 01 2024
کد خبر: ۲۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۸
رئیس شورای شهر تبریز:
عجب شیر ما - رئیس شورای شهر تبریز گفت: مسوولیت سنگین تبریز ۲۰۱۸ بر عهده خود مردم تبریز و استان آذربایجان‌شرقی است به طوریکه امید است مردم با نحوه برخورد و وجدان کاری بهترین میزبانی را از خود به نمایش بگذارند.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، شکور اکبرنژاد با اشاره به فرارسیدن میلاد حضرت امیرالمومنین علی(‌ع) ‌اظهار کرد: امید است نه در شعار بلکه در عمل با وجدان کاری زندگی فردی خود را مطابق با میلاد امیرالمومنین پیش ببریم.


وی ‌با بیان اینکه تبریز و آذربایجان علاوه بر مسائل تاریخی و قدمت کهن خود، جایگاه ویژه‌‌ای در تبریز ٢٠١٨ در دنیا دارد، ‌افزود: در حال حاضر شاهد حضور گردشگران زیادی از داخل و اقصی نقاط کشورهای دیگر در تبریز هستیم که نوید خوشی را می‌دهد.

رئیس شورای شهر تبریز افزود: ‌مراسم افتتاح رسمی تبریز ۲۰۱۸ با حضور رئیس جمهور و وزرا و سایر سفرای کشورهای دیگر در پنجم اردیبهشت‌ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در رابطه با تبریز ۲۰۱۸ برخی مسائل برعهده دولت، استانداری و شهرداری ‌و سایر دستگاه‌هاست، ‌ادا‌مه داد: مسوولیت سنگین تبریز ۲۰۱۸ بر عهده خود مردم تبریز و استان آذربایجان‌شرقی است به طوریکه امید است مردم با نحوه برخورد و وجدان کاری بهترین میزبانی را از خود به نمایش بگذارند.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه رفتار خوب و میزبانی مطلوب در شهر تبریز می‌تواند بسترهای لازم را برای ورود گردشگری در سال‌های آتی به ارمغان آورد، ‌گفت:صنعت گردشگری در حال حاضر یکی از اساسی‌ترین صنعت‌های اشتغال‌زایی محسوب می‌شود، به طوریکه کشور ترکیه سال‌هاست با سرمایه‌گذاری روی صنعت گردشگری توانسته به میلیاردها سرمایه برسد و اشتغال زیادی را برای جوانان کشور خود ایجاد کنند.

وی تصریح کرد:تبریز ۲۰۱۸ فرصتی مناسب برای بسترسازی اشتغال‌زایی جوانان و گسترش صنعت توریسم در استان آذربایجان‌شرقی است.

اکبرنژاد خاطرنشان کرد: ‌یکی از فعالان حوزه گردشگری تعریف می‌کرد که در یک شهری شاگرد مکانیک با دعوت از چند گردشگر به روستای محل زندگی خود باعث رونق گردشگری در آن روستا شده بود.

وی اضافه کرد: ‌در موضوع گردشگری علاوه بر وظایف محول شده به دولت، استانداری، شهرداری و سایر دستگاه‌ها، مردم وظایف سنگین‌تری دارند ‌تا با انسانیت و محبت میزبانی خود را به نمایش بگذارند.

‌رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه تمام راننده‌های تاکسی‌ "از من بپرس" مسلط به زبان انگلیسی هستند و ما به یادگیری زبان انگلیسی توجه ویژه‌ای داریم،گفت: ‌قرار بر این نیست که با یک گردشگر خارجی به صورت ایماء و اشاره صحبت کنیم بچه از جوانان و شهروندان انتظار می‌رود با یادگیری زبان‌های زنده دنیا بتوانند صنعت توریست را در استان آذربایجان‌شرقی رونق دهند.

وی ابراز کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست شورای شهر اقدام به تشکیل یک کمیته مخصوص در این رابطه با نام توسعه شهری و محیط زیست کرده است چراکه اگر بخواهیم در یک کلمه اهمیت محیط زیست را بگوییم همان اهمیت مادر برای انسان است.

 اکبرنژاد با بیان اینکه اگر محیط زیست نباشد هیچ کدام از انسان‌ها نیز نخواهند بود، ‌گفت: ‌طبق آمارهای موجود ٥٠ درصد گردشگران وارد شده به کشور برای طبیعت گردی وارد ایران شده‌اند.

وی اذعان کرد: ‌اگر بتوانیم از محیط زیست خود حمایت کنیم قطعا‌ مشکلات حل شده و نعمات خداوند بر مردم نازل خواهد شد.

رئیس شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه نتوانستیم تا الان زباله‌ها را جمع‌آوری کرده و دوباره به چرخه محیط زیست برگردانیم، ‌گفت: ‌مردم باید در راستای جداسازی زباله‌ها کمک کنند به طوریکه چندین جوان خلاق با ثبت اختراعی، یک دستگاه تبدیل زباله به کمپوست ساخته‌اند تا زباله در منازل جدا شود.  

وی افزود: ‌این دستگاه‌ها به صورت شیک ساخته شده که ابتدا از ادارات و سپس در منازل استفاده می‌شوند تا با تبدیل زباله به کمپوست بتوان غنای خاک را بالا برد.

عضو شورای شهر تبریز ابراز کرد: ‌جداسازی زباله یک امر بسیار مهمی است که باید رسانه‌ها در آگاه‌سازی مردم تلاش کنند.

وی بیان کرد: ‌آموزش در همه مسائل اهمیت ویژه‌ای دارد که رسانه‌ها می‌توانند با زبان مناسب جوانان و شهروندان و به صورت هنرمندانه آموزش دهند.

اکبرنژاد ادامه داد:گردشگران برای تمیزی اتوبوس‌ها، ‌سرویس‌های بهداشتی اهمیت زیادی قائل هستند و با این مسائل شخصیت یک شهر را می‌سنجند و از تبریز که یک شهر فرهنگی است، انتظار بیشتری می‌رود.

وی متذکر شد: ‌قسمت عمده بودجه سال ٩٧ به اتمام رسیده و بخش جز‌یی آن باقی مانده است که بعد از تعطیلات عید نوروز بررسی آن به اتمام خواهد رسید.

رئیس شورای شهر تبریز ادامه داد:موارد زیادی در بودجه سال ۹۷ در پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و محیط زیست ‌در نظر گرفته شده است که بعد از اتمام بررسی بودجه سال ۹۷ به صورت علنی اعلام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: ‌پرسشگری و مطالبه اهمیت زیادی دارد ولی باید تمام نقدها منصفانه باشد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: