پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹
عجب شیر ما - وزیر امور خارجه ایران بعد از دیدار جان کری همتای آمریکایی خود گفت: در دیدار دوجانبه درباره موضوع نحوه برداشته شدن تحریم ها و اجرای تعهدات امریکا گفت و گو شده است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا محمد جواد ظریف پس از دیدار سه ساعته یادآور شد: به همین دلیل نیاز بود از توضیحات طرف امریکایی با توجه به نظرات مقام معظم رهبری اطمینان حاصل کنیم که آنها به تعهدات خود عمل کرده اند .
وی با اشاره به گفت و گوهای تخصصی و جدی که با طرف آمریکایی انجام شد، گفت : امیدواریم در زمان لازم یعنی بین اواسط دسامبر تا اواخر دسامبر بتوانیم کارهای باقی مانده را تا روز اجرا انجام دهیم .
وزیر امور خارجه کشورمان درباره سند بازطراحی اراک افزود : تقریبا تمام وزیران این سند را امضا کردند و یک یا دو وزیر باقی مانده اند که طی امروز و فردا امضا خواهند کرد و سند قطعی خواهد شد .
جان کری وزیر امور خارجه امریکا نیز در این دیدار تاکید کرد: با توجه به دستوراتی که رییس جمهوری امریکا داده است باید ما وظایف خود را کامل انجام دهیم و اگر نیاز به توضیحات بود آنها را ارایه خواهیم کرد.
کری ضمن دادن دستور العمل ها به نمایندگان برای تشویق شرکت های آمریکایی در روابط با ایران گفت: ما از نمایندگان خود خواسته ایم به شرکت ها آمریکایی این قول را بدهند که نگران مشکلات قبلی نباشند تا به راحتی بتوانند وارد بازار ایران شوند.
برچسب ها: طریف ، کری ، ایران
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: