سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 23 2024
کد خبر: ۲۹۰۶
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰
عجب شیر ما - عضو شورای شهر تبریز، این شهر را آنطور که شایسته پایتخت گردشگری جهان اسلام است، آماده میزبانی از مسافران نوروزی ندانست.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، مجموعه تاریخی عمارت شهرداری تبریز، یکی از مکان‌های گردشگرپذیر تبریز است که با آمار ۳۶هزار بازدیدکننده در ایام عید امسال، از پربازدیدترین مکان‌های تاریخی استان به شمار می‌آید.

از صبح دیروز نیز مسافران زیادی در این مجموعه حضور یافته و علاوه بر بازدید از بخش‌ها و موزه‌های مختلف آن، اقدام به خرید سوغات و محصولات تبریز از غرفه‌های ویژه نوروزی آن کرده‌اند.

مسئولان استانی و شهری نیز از روز اول تعطیلات نوروزی در عمارت تاریخی شهرداری تبریز حضور یافته و آداب میزبانی از مسافران را به‌جای آورده‌اند. سونیا اندیش، عضو شورای شهر تبریز، ظهر امروز به همراه فرزندان خود مشغول بازدید از نمایشگاه واقع در محوطه عمارت بود.

او در حاشیه این بازدید، درددل خود در حوزه گردشگری و میزبانی از مسافران را موضوع گفتگوی خود  قرار داد.

اندیش با بیان اینکه تنها متولی گردشگری و رویداد «تبریز۲۰۱۸» شهرداری تبریز نیست، گفت که مردم نیز به عنوان ارکان اصلی این موضوع باید در کنار شهرداری که نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر ارگان‌ها دارد، باشند.

او قدمت، سنت و فرهنگ تبریز را دلایلی دانست که با آن‌ها می‌شود از این شهر به عنوان نگین شهرهای ایران یاد کرد.

فضای ائل‌گلی شایسته اسم آن نبود

اندیش پارک بزرگ ائل‌گلی را هم نگین تبریز معرفی کرد و توضیح داد: «متاسفانه در بازدیدهایی که دیروز و پریروز از ائل‌گلی داشتم، فضای آن را متناسب با اهمیت آن ندیدم؛ ائل‌گلی یک پتانسیل مهم گردشگری در تبریز است اما اوضاع نظافتی و میزان آمادگی برای حضور مسافران، شایسته نام آن مجموعه نبود.»

این عضو شورای شهر تبریز، در ادامه به المان‌ها یا نمادهای شهری که به مناسبت نوروز در سطح شهر نصب شده‌اند اشاره کرد و با لحنی انتقادی تاکید کرد: «به عقیده من در ورودی‌ها و سطح شهر اصلا نمادهای خوب و مناسب فرهنگ ما نصب نشده و می‌توانست خیلی بهتر باشد».

اندیش ادامه داد: «معتقدم المان‌های شهری باید دل‌انگیزتر و مناسب‌تر می‌بودند و برای بهبود این وضعیت پیش آمده، باید از صاحبان طرح و ایده و روشن‌فکرها بهره ببریم».

برای نگه داشتن مسافران هم برنامه داشته باشیم

او از انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی، به عنوانی رویدادی نام برد که به وسیله آن باید در شهر فعالیت‌ها و برنامه‌های بیش‌تری نسبت به سال گذشته اجرا شود اما گفت: «امروز که پنجمین روز تعطیلات نوروزی است برنامه خاصی ندیده‌ام. هرچند مسافرانی آمده‌اند اما برای نگه داشتن آن‌ها در شهر برنامه‌های خوب و مناسبی نداریم».

 عضو شورای کلانشهر تبریز، در ادامه این گفتگو، بسته بودن مغازه‌های بافت تاریخی شهر همچون بازار سرپوشیده تبریز را از جمله موضوعات دافعه گردشگری عنوان کرد و توضیح داد: «در کل معتقدم پارسال برای نوروز بیش‌تر از امسال آماده بودیم و امسال را نمی‌توان دروازه ورود به رویداد «تبریز۲۰۱۸» دانست».

حتی سازمان‌های زیرمجموعه شهرداری هم با هم هماهنگ نیستند

اندیش مهم‌ترین معضل مدیریتی در شهر را عدم تعامل دستگاه‌های اجرایی و انجام کارهای جزیره‌ای عنوان کرد و گفت: «به دلیل اینکه برنامه‌های در نظر گرفته شده توسط دستگاه‌ها مدون و هم‌گرا نیستند، انرژی و هزینه‌ای هم که می‌گذارند، نتیجه مطلوب نمی‌دهد.»

او حتی مجموعه‌های وابسته به مجموعه عظیم شهرداری تبریز را ناهماهنگ خواند و اعلام کرد: «حتی معاونت‌ها و سازمان‌های درون شهرداری تبریز وظایف را بین خودشان به درستی تفکیک نمی‌کنند.»



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: