جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۳
عجب شیر ما - نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز با بیان اینکه رویداد مهم و بین المللی تبریز 2018 بهترین فرصت برای معرفی این کهن شهر به جهان است، بر لزوم اولویت دادن به معرفی ویژگی های مذهبی در این رویداد تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم در بازدید از موزه قاجار، انعکاس فرهنگ اسلامی و تاریخ اصیل آذربایجان در رویداد تبریز 2018 را ضروری و حائز اهمیت دانست و افزود: باید توجه داشت که فرهنگ اسلامی و تاریخ افتخارآمیز آذربایجان از جمله بخش هایی است که می تواند در رویداد تبریز 2018، به طور ویژه منعکس و معرفی شود.
وی ادامه داد: رویداد 2018 فرصتی ملی و مربوط به نظام جمهوری اسلامی است و تنها متعلق به تبریز نیست، به همین دلیل تمامی دولتمردان و دست اندرکاران نظام باید با همکاری و همیاری یکدیگر امکانات لازم را جهت میزبانی و استقبال هر چه بهتر تبریز از گردشگران مسلمان فراهم سازند.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: آذربایجان شرقی به عنوان سرزمینی با جاذبه های متنوع گردشگری و پل ارتباطی بین ایران و اروپا می تواند به عنوان بخش مهمی از ظرفیت های گردشگری کشور تلقی شود.
وی افزود: این استان علاوه بر موقعیت طبیعی ویژه، دارای توانمندی ها و جاذبه های متنوع فرهنگی و تاریخی است که مسائل فرهنگ اسلامی یکی از مهم ترین ظرفیت های قابل توسعه و معرفی در سطح جهانی به شمار می رود.
حجت الاسلام آل هاشم اضافه کرد: پایتخت گردشگری جهان اسلام عنوانی است که می تواند جرقه شکل گیری و تقویت مکتب گردشگری اسلامی از تبریز را بزند و مزیت های نسبی خاصی برای صنعت گردشگری تبریز و کشورمان به ارمغان آورد و برندی جدید را در این زمینه شکل دهد.
وی با اشاره به هدف بازدید چند روزه خود از اماکن تاریخی و فرهنگی تبریز، گفت: مردم تبریز به میهمان نوازی شهرت دارند، لذا در تقارن نوروز با رویداد 2018، پذیرایی و ارائه خدمات گردشگری به میهمانان یکی از مهم ترین مسائلی است که در سال جاری باید مورد توجه قرار بگیرد.
به گزارش ایرنا، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز پس از این بازدید، با حضور در مرکز اطلاع رسانی گردشگری استان در خانه حیدرزاده از نزدیک در جریان فعالیت های ستاد اجرایی خدمات سفر استان قرار گرفت و با گردشگران نیز به گفتگو پرداخت.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: