چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - April 17 2024
کد خبر: ۲۹۰۰
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۳
عجب شیر ما - رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی گفت: مردم همانند اوایل انقلاب پای انقلاب و تولید داخل بایستند چراکه مشکلات کشور فقط به دست خود مردم حل می‌شود و انتظار حل این مشکلات با مذاکره و کمک خارجی بیهوده است.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، ضیاءاله اعزازی اظهار داشت: دولت باید شدیدا به فکر بستن راه‌های ورود کالای خارجی به کشور باشد و با حمایت واقعی از تولید کنندگان داخلی حافظ منافع کشور و انقلاب باشد.

وی افزود: دولتمردان و تمام کارکنان دولت با دید شهروندی به مقوله تولید داخل نگاه کنند و خود را مصرف کننده کالای داخلی ببینند و تولید کنندگان را با مکاتبات و بروکراسی اداری سردرگم و معطل نسازند. برخی وارد کنندگان بخاطر کسب سود یک شبه و بخاطر منافع خود با واردات اجناس بی کیفیت خارجی کمر تولید داخل را خم می‌کنند و در پی منافع خویش، سرنوشت مردم را تغییر ندهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با بیان سیاست غلط بازارچه‌ها و انتقاد از تشویق مردم به خرید از بازارچه‌ها افزود: هدف اصلی بازارچه‌ها و مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تقویت تولید داخل و عرضه کالای داخلی است اما در عمل کالای خارجی در این بازارچه ها به وفور عرضه می‌شود که مغایر با اهداف مناطق آزاد است.

اعزازی با انتقاد از سود بالای بانکی اظهار داشت: تولید کنندگان با توان و منابعی که در اختیار دارند و بدون اتکاء به بانک‌ها، تولید و کسب و کار خود را هرچند بصورت کوچک راه اندازی کنند.

وی سپرده گذاری در بانک‌ها، در قبال دریافت سود را از دیگر مشکلات کشور نامید و بیان داشت: عزم همگانی و جدی در تمام سطوح کشور برای برون رفت از مشکلاتی نظیر اشتغال و معیشت لازم است در غیر اینصورت با تغییر دولت‌ها و مسئولان در غیاب عزم ملی نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. مردم همانند اوایل انقلاب پای انقلاب و تولید داخل بایستند چراکه مشکلات کشور فقط به دست خود مردم حل می‌شود و انتظار حل این مشکلات با مذاکره و کمک خارجی بیهوده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به پیام رهبر انقلاب ونام گذاری امسال بنام حمایت از کالای ایران اظهار داشت: اگر با احساس مسؤلیت پیام این نام گذاری‌ها را دریافت کنیم و به توصیه‌های رهبری عمل کنیم بسیاری از معضلات و مشکلات کشور بر طرف می‌شود بنابراین یک جهاد همگانی برای حمایت از تولید داخل ضروری است. تولیدات خارجی فقط ظاهر آراسته‌ای دارند اما تولیدات داخل با حمایت همه‌جانبه مردم می‌توانند در برابر تولیدات خارجی عرض اندام کنند.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: