چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۳
مدیرعامل شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون تعداد واحدهای غیرفعال شهرک ها و نواحی صنعتی این استان پایین تر از میانگین کشوری است.
به گزارش عجب شیر ما: محمدعلی عسگری  در گفت وگو با  ایرنا، تعداد واحدهای صنعتی و تولیدی واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی استان را دو هزار و 143 واحد اعلام و اظهار کرد: از این تعداد 368 واحد یعنی 17 درصد مجموع واحدهای شهرک ها و نواحی صنعتی استان غیرفعال هستند که این رقم در سطح کشور معادل 19 درصد است.
وی، دلیل اصلی غیرفعال بودن واحدهای مزبور را کمبود و مشکلات مربوط به نقدینگی بیان کرد و افزود: از مجموع واحدهای غیرفعال شهرک های صنعتی استان 239 واحد به دلیل کمبود نقدینگی قادر به فعالیت نیستند.
عسگری اضافه کرد: تعداد 55 واحد به دلیل نبود بازار مصرف، 54 واحد به علت اختلاف شرکا، 17 واحد بر اثر نبود مواد اولیه و تعداد سه واحد نیز به دلیل نداشتن ماشین آلات مورد نیاز غیر فعال هستند.
عسگری بیشترین تعداد واحدهای غیرفعال شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی را مربوط به شهرک صنعتی شهید سلیمی شماره دو تبریز عنوان کرد و گفت: در این شهرک 149 واحد هم اکنون غیرفعال هستند که 97 واحد آن به دلیل کمبود نقدینگی غیرفعال شده اند.
به گفته وی، شهرک صنعتی صنایع ساختمانی تبریز، سراب، بیلوردی هریس، شماره یک میانه، مرند و صنعتی سعید آباد تبریز بیشترین تعداد واحدهای صنعتی غیرفعال را دارند.
عسگری، میزان سرمایه گذاری در واحدهای صنعتی غیرفعال آذربایجان شرقی را افزون بر 65 هزار میلیارد ریال اعلام کرد که فعال شدن آنها زمینه اشتغال شش هزار و 126 نفر فراهم می شود.
وی، تعداد واحدهای فعال واقع در شهرک ها و نواحی صنعتی آذربایجان شرقی را یکهزار و 775 واحد بیان کرد که در این واحدها حدود 10 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.
عسگری، میزان اشتغال در واحدهای فعال فوق را 46 هزار و 423 نفر اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی آذربایجان شرقی افزود: صنایع فلزی، غذایی، شیمیایی، سلولزی، کانی های غیرفلزی، نساجی، خدمات و برق و الکترونیک بیشترین زمینه فعالیت واحدهای صنعتی این شهرک ها را به خود اختصاص داده اند.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: