جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۴
مديران امروز به هوش باشيد که ميان برنده وبازنده بودن در اين صنعت نو ظهور تنها به اندازه يک واژه فاصله است و آن هم غفلت.
مديران امروز به هوش باشيد که ميان برنده وبازنده بودن در اين صنعت نو ظهور تنها به اندازه يک واژه فاصله است و آن هم غفلت. امروزه بازار گردشگري سلامت به عنوان يكي از صنايع درآمدزا و رقابتي در دنيا مطرح ميباشد.
اصلاح نهادهاي مديريتي،تقويت تبليغات، جذب سرمايهگذاري بخش خصوصي،تعامل بيشتر بين مسئولان و سازمانهاي مرتبط با گردشگري و مردم  در اين استان ميتواند گردشگري را به عامل ارز آور و اشتغالزا تبديل کرد.
با سرمايه گذاري هرچه بيشتر روي نقاط قوت خود و معرفي آنها بهعنوان توانمنديهاي منحصربه فرد خود در ارايه خدمات، نقش خويش را در اين بازار پررنگ تر نمايم. صنعت توريسم درماني در جهان بالاتر از صنايع نفت وطلا قرار دارد .کم هزينه و پردرآمد است. اولين گام تغيير نگرش است خصوصا در دولت مردان که تنها به ذخاير نفت وگاز به عنوان منابع در امد کشور ننگرند زيرا اين صنعت نو ظهور با هزينه اي کم ، سودي سرشار روانه کشور خواهد کرد. در گام بعد با توجه به اينکه چندين استان کشور مستعد توريسم سلامت هستند مي توان هر منطقه جغرافيايي از کشور را به يک قطب قوي و فعال توريسم سلامت تبديل کرد .
استان آذربايجان شرقي به واسطه شرايط خاص جغرافيايي مي تواند بعنوان يکي از قطب هاي مهم گردشگري سلامت در بين کشورهاي دنيا مطرح گردد، چرا که برخورداري از مواهب طبيعي نظير چشمه هاي آب گرم و معدني مي تواند بهترين راه درمان بسياري از بيماريها باشد .استان آذربايجان شرقي داراي نقاط قوت زيادي از جمله پزشکان حاذق، تکنولوژي به روز در زمينههاي پزشکي و سلامت و مناطق درماني طبيعي، مثل چشمههاي آب گرم و معدني براي جذب گردشگران سلامت است، اما بانقاط ضعف و مشکلات بسياري در اين زمينه همراه است که با مرتفع شدن آنها، اين نوع گردشگري در راستاي رشد اقتصادي استان تاثير بسزايي خواهد داشت.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: