جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۸۹۵
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
امروزه بازار گردشگري سلامت به عنوان يكي از صنايع درآمدزا و رقابتي در دنيا مطرح ميباشد.

امروزه بازار گردشگري سلامت به عنوان يكي از صنايع درآمدزا و رقابتي در دنيا مطرح ميباشد. و به تناسب توسعه گردشگري، گردشگري سلامت نيز مورد توجه بسياري از کشورهاي پيشرفته و در حال توسعه قرار گرفته است و به عنوان يکي از ابعاد گردشگري، به توسعه پايدار و پويايي اقتصاد کشور کمک مينمايد.

استان آذربايجان شرقي به واسطه شرايط خاص جغرافيايي مي تواند بعنوان يکي از قطب هاي مهم گردشگري سلامت در بين کشورهاي دنيا مطرح گردد، چرا که برخورداري از مواهب طبيعي نظير چشمه هاي آب گرم و معدني مي تواند بهترين راه درمان بسياري از بيماريها باشد.

توسعه گردشگري راه حل کلي براي رفع همه مسايل شهري نيست؛ ولي بيشک توسعه گردشگري استان آذربايجان شرقي باعث توسعه ملي و منطقه اي خواهد شد و راهبردي مناسب را براي توسعه پايدار و کاهش محروميت مناطق، پيش روي برنامهريزان قرار خواهد داد. در زمان حاضر بسياري از کشورها منافع اقتصادي و اجتماعيشان را از گردشگري کسب ميکنند و درآمدهاي گردشگري را براي توسعة زيرساختهاي منطقه به کار ميبرند.

استان آذربايجان شرقي داراي نقاط قوت زيادي از جمله پزشکان حاذق، تکنولوژي به روز در زمينههاي مختلف پزشکي و سلامت و مناطق درماني طبيعي، مثل چشمههاي آب گرم و معدني براي جذب گردشگران سلامت است، اما با نقاط ضعف و مشکلات بسياري در اين زمينه همراه است که با مرتفع شدن آنها، اين نوع گردشگري در راستاي رشد اقتصادي استان تاثير بسزايي خواهد داشت.

ظرفيتهاي بالاي گردشگري در بخشهاي تاريخي، فرهنگي و طبيعي، وجود عواملي مانند کمبود امکانات زيربنايي و رفاهي، تعدد تصميمگيران و مسايل مديريتي و ضعف تبليغاتي مانع رونق صنعت گردشگري در اين استان شده است. اصلاح نهادهاي مديريتي، تقويت تبليغات، جذب سرمايهگذاري بخش خصوصي، تعامل بيشتر بين مسئولان و سازمانهاي مرتبط با گردشگري و مردم در اين استان ميتواند گردشگري را به عامل ارز آور و اشتغالزا تبديل کند.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: