جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۸۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۲
اين روزها منتخبان مردم در شوراي اسلامي شهر به نوعي سرگرم بحث انتخاب شهردار هستند و گرچه فاصله زماني کمتر از چند روز تا آغاز فعاليت رسمي آنها وجود ندارد؛ اما از آنجايي که انتخاب شهردار به عنـوان نخـستـين و مهم ترين وظيفه شورا تعيين شده است، اين موضوع از هم اکنون در محافل مختلف مطرح و البته توسط اعضاي جديد شورا پيگيري مي شود.
اين روزها منتخبان مردم در شوراي اسلامي شهر به نوعي سرگرم بحث انتخاب شهردار هستند و گرچه فاصله زماني کمتر از چند روز تا آغاز فعاليت رسمي آنها وجود ندارد؛ اما از آنجايي که انتخاب شهردار به عنـوان نخـستـين و مهم ترين وظيفه شورا تعيين شده است، اين موضوع از هم اکنون در محافل مختلف مطرح و البته توسط اعضاي جديد شورا پيگيري ميشود. بدون شک انتظار عمومي نيز آن است که شوراي شهر با توجه به مطالبات مردم و احيانا وعدههاي داده شده، گام نخست يا مهم ترين گام را محکم بردارد تا در مراحل بعدي شاهد حرکتهاي موثري در راستاي توسعه و آباداني شهر باشيم. شهرداري به عنوان مهم ترين و تأثيرگذارترين نهاد شهري، نقش مهمي در توسعه شهر دارد و به تبع آن بايد يک شهردار موفق که بتواند اين مهم را به خوبي دنبال نمايد در رأس مديريت شهري قرار گيرد.
اعضاي شوراي شهر در عين حال که از نظرات و ديدگاههاي مختلف استفاده ميکنند، مراقب اعمال نظرهاي سياسي در بحث انتخاب شهردار باشند و اجازه ندهند حقوق و مطابات مردم تحت الشعاع بازيهاي سياسي قرار گيرد.
نگاه سياسي در تصميم گيريهاي مديريتي نبايد نقش داشته باشد. از سوي ديگر براي انتخاب يک شهردار موفق، توجه به پارامترهايي که لازمه يک مديريت موفق است، ضروري است. فراموش نکنيم که مديريت شهرداري يک مديريت متفاوت و چند بعدي است و شهردار موفق کسي است که در تمام ابعاد اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي گامهاي موثري براي توسعه شهري بردارد. بر اين اساس نه تنها نيازمند يک مديريت اقتصادي قوي هستيم که بتواند از منابع موجود بيشترين استفاده را بکند، بلکه شهردار بايد يک مدير فرهنگي موفق هم باشد.
منتخبان مردم در شوراي پنجم بايد دقت لازم و کافي را داشته باشند تا مسئوليت شهرداري به فردي سپرده شود که در چهار سال آتي تعامل سازنده اي با آنها داشته باشد.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: