جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۷
مرداد ماه در تقويم رسمي کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاري شده است.

17 مرداد ماه در تقويم رسمي کشور به عنوان روز خبرنگار نامگذاري شده است. در باب جايگاه خبر و خبرنگار مطالب بسياري به رشته تحرير درآمده و کمتر کسي است که از مشقات اين شغل آگاه نباشد. اما در اين ميان رويکرد سازمانها در طول سال کمتر به خبرنگاران بها ميدهند و بالاخص در استان ما فعالان عرصه خبر براي دسترسي به مسئولان ميبايست از سدهاي مختلفي بگذرند. ولي به روز خبرنگار که ميرسيم، به يکباره تمام مسئولان گويي تازه متوجه حضور اين قشر در جامعه شده و در مراسم گوناگون سعي ميکنند تا خود را پاسخگوتر از هميشه جلوه دهند و بعضا با اهداي يک کارت هديه با مبالغ جزيي خود را حامي فعالان رسانه قلمداد کنند.

اهالي قلم و رسانه به عنوان درد آشنايان جامعه و چشمان هميشه بيناي مردم، نه نياز به محبتهاي يک روزه و نه به هداياي چند ده هزار توماني دارند، تنها چيزي که اين قشر ميخواهند برخوردي مناسب شأنشان از سوي مسئولان و نهادهاست تا بتوانند وظيفه خود را به عنوان حلقه واسط ميان مردم و مسئولين و از طريق خبر رساني و پرسشگري انجام دهند.

اگر با يک روزنامه نگار به صحبت بنشينيد خواهيد ديد در بسياري از سازمانها و ادارات براي گرفتن پاسخ يک سوال ميبايست از هفت خوان رستم گذشته و اگر دست بر قضا به مسئول مربوط دسترسي پيدا کرد، شايد بتواند پاسخ سوال را از او دريافت کند که اين امر نيز در صورت صراحت و صداقت مسئول مربوطه امکان پذير خواهد بود.

البته اگر نخواهيم از دايره انصاف خارج شويم، بخش عمده مديران مياني ارتباط خوبي با اصحاب رسانه دارند و در اين ميان مسئولان ارشد هستند که کمتر به رسانه و اصحاب خبر اعتماد کرده و با آنان ارتباط برقرار نميکنند مگر در روز خبرنگار و آن هم از پشت تريبونها.

به هرروي اميد است اين روز بهانهاي باشد براي آشتي مسئولان ارشد استان با اصحاب رسانه و خبر و به اين اميد که ارتباط بين مسئولان استان و اصحاب خبر ارتباطي صميمي و پايدار باشد.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: