شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۲۸۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
فرماندار اهر:
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان اهر به کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس هشدار و با مسئولان شهرستان اتمام‌ حجت کرد و گفت: هر یک از مسئولان ادارات برای تبلیغات کاندیدای خاص انتخاباتی قدم‌های مثبتی برمی‌دارند، باید از سمت خود کناره‌گیری کنند.

عجب شیر ما: سید محمد عابدی در گفت‌وگو با  تسنیم ، با اشاره به اینکه تمامی برنامه‌های شهرستان در آستانه انتخابات باید دقیق و عاری از هر گونه حاشیه باشد، اظهار داشت: موضوع اصلی ما در شهرستان اهر حفظ وحدت برای برگزاری انتخاباتی سالم است و باید از هم‌اکنون با برنامه‌ریزی‌های مناسب، در انتخابات هفتم اسفندماه، حماسه‌ای بی‌سابقه با مشارکت صد درصدی مردم را رقم زنیم.

وی افزود: امسال به دلیل رویدادهایی از قبیل توافق هسته‌ای، تصویب برجام و انتخابات مجلس و خبرگان رهبری، سالی بسیار مهم و استراتژیک برای نظام و دولت است.

فرماندار شهرستان اهر، نتیجه آسیب‌های وارده به وحدت و همدلی مردم را عدم مشارکت در انتخابات دانست و ادامه داد: هدف اصلی مسئولان نظام و دولت مشارکت حداکثری مردم در انتخابات مجلس و خبرگان است.

وی با بیان اینکه صیانت از رای مردم در انتخابات وظیفه دینی، شرعی و انسانی مسئولان شهرستان است، اضافه کرد: ملت ایران و اهر کاملاً بر همه‌ چیز آگاه هستند و اگر مردم بدانند که از آرای آنها حفاظت نشود به‌ پای صندوق‌های رأی نخواهند آمد.

عابدی با انتقاد از اینکه برخی از مدیران ادارات و دانشگاه‌های اهر در مسائل انتخابات دخالت می‌کنند، افزود: متأسفانه مدیرانی که در مسائل سیاسی انتخابات مداخله می‌کنند و نمی‌خواهیم در برخورد قانونی با این افراد منجر به ناراحتی شویم چنانچه استفاده از پست مسئولیت برای نامزدهای خاص جرم تلقی می‌شود، کاندیدای احتمالی انتخابات حق حضور در محافل عمومی و خصوصی را ندارند.

وی دخالت مسئولان ادارات در انتخابات را کاملاً خلاف قوانین برشمرد، بیان کرد: هیچ‌ یک از رؤسای ادارات شهرستان اهر در خصوص تبلیغات برای کاندیدای احتمالی مجلس هیچ‌گونه اجازه‌ای ندارد.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: اگر مسئولی احساس می‌کند که در پیروزی نامزد خاص انتخاباتی نقش مؤثری خواهد داشت باید از سمت خود کناره‌گیری کرده و یک کارمند عادی باشد، دخالت کارمندان در انتخابات هنگام انجام‌ وظیفه نباید مشاهده شود کسانی که راغب هستند در ساعات غیر اداری به تبلیغات و طرفداری مشغول شوند.

وی ضمن اخطار به کاندیداهای احتمالی انتخابات، گفت: دستگاه‌های نظارتی بر تک‌تک فعالیت‌های افراد مطرح در انتخابات اشرافیت دارند، برخی از کاندیدای احتمالی در روستاهای شهرستان اهر جلسات خصوصی تشکیل می‌دهند و این حرکت ناشایست به وحدت مردم آسیب وارد می‌کنند.

عابدی از برخورد شدید با متخلفان تبلیغات زودهنگام انتخابات در شهرستان اهر خبر داد، تصریح کرد: تعدادی از کاندیدای خاص بدون توجه به قوانین و وظیفه‌ داریم با کسانی که حیثیت نظام را زیر پا می‌گذارند به‌طور قاطع برخورد کنیم.

فرماندار شهرستان اهر در پایان با تأکید بر اینکه اعضای شورای اسلامی شهر اهر از هر گونه فعالیت تبلیغاتی برای کاندیداهای انتخابات مجلس منع هستند، خاطرنشان کرد: برخی از اعضای شورای اسلامی شهر اهر در دیگر شهرها با کاندیدای مطرح‌ شده در انتخابات دیدار کرده‌اند که این خلاف قوانین است و باید با حفظ خطوط قرمز مشخص‌ شده از حمایت جانب‌دارانه خودداری کنند.

برچسب ها: اهر ، سید محمد عابدی
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: