جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۸۸۹
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵
دنياي امروز همراه با تغييرات پرشتاب به سمت آينده در حرکت است و سازمانهائي در اين دنيا ميتوانند به بقاء خود ادامه دهند که با تکنولوژي روز و شانه به شانه با ساير رقبا حرکت کنند.
دنياي امروز همراه با تغييرات پرشتاب به سمت آينده در حرکت است و سازمانهائي در اين دنيا مي توانند به بقاء خود ادامه دهند که با تکنولوژي روز و شانه به شانه با ساير رقبا حرکت کنند، با توجه به اينکه نيروي انساني بعنوان مهمترين نيروي محرکه سازمانها مطرح هستند و اتلاف وقت نيروي انساني براي انجام کارهاي روزمره پرسنلي موجب کاهش بازدهي سازمان ميشود لذا بکارگيري علوم نوين و سيستمهاي الکترونيکي ميتواند از اتلاف وقت نيروي انساني کاسته و بازدهي سازمان را افزايش دهد. يکي ديگر از مواردي که موجب افزايش راندمان سازمانها ميشود آموزش و بهسازي نيروي انساني است.
نيروي انساني کاراء و توانا  يکي از مهمترين عوامل رساندن سازمان به اهدافش بحساب ميآيد زيرا آموزش، نيروي انساني را در درک و اجراي سياستهاي سازماني ياري ميدهد و باعث پيوستگي و انسجام بين افراد سازمان ميشود و کارکنان را در تطبيق خود با تغييرات ياري ميدهد و باعث ارتقاء مهارتهاي افراد ميشود و مسير رشد آتي کارآموز را فراهم ميکند و آموزش مداوم و برنامه ريزي شده هزينههاي مشاوره را کاهش ميدهد.
لذا آموزشهاي کوتاه مدت و بلند مدت مداوم و مستمر در استراتژي مديران منابع انساني جايگاه ويژه اي دارد ولي يکي از مسائلي که در بسياري از موارد موجب نبود نظام آموزشي مستمر و کارآمد در سازمانها ميشود هزينه بر بودن و وقت گير بودن اينگونه نظامهاي آموزشي ميباشد. ولي امروزه در بسياري از سازمانهاي بزرگ و موسسات بايد اينگونه دوره آموزشي وجود داشته باشد تا بتوانند توانائي نيروهاي خود را افزايش دهند و هم ارزشيابي مستمري از افراد درون سازمان داشته باشند.بياد داشته باشيم هزينه کرد در امر آموزش، سرمايه گذاري است.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: