جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
موزهها، به عنوان گنجينهاي که راويان سرگذشت بشري را در دل جا دادهاند، نه تنها محلي براي يادگيري بلکه محلي براي عبرت و پندآموزي است.
موزهها، به عنوان گنجينهاي که راويان سرگذشت بشري را در دل جا داده اند، نه تنها محلي براي يادگيري بلکه محلي براي عبرت و پندآموزي است. اين راويان خاموش سير تحول جوامع را در قالب آثاري تاريخي در دل جادادهاند و همين امر ارزش اين مجموعه ها را بيش از پيش مي کند.
موزه آذربايجان به عنوان يکي از موزههاي غني آثاري از عصر آهن تا دوران معاصر را در خود جاي داده است که به طور قطع و يقين هر بازديد کنندهاي را براي مدت قابل توجهي سرگرم مي کند. تنوع آثار موجود در اين موزه و گستردگي بازه تاريخي و تنوع موضوعي آثار نيز از جمله شاخصههايي است که ميتواند بر افزايش بازديد کنندگان اين مجموعه موثر باشد.
شهروندان تبريزي نيز ميتوانند در آستانه سالگرد تاسيس موزه آذربايجان از اين مجموعه غني بازديد به عمل آورده و ضمن آشنايي با تاريخ و فرهنگ استان و کشور، زمينه را براي رشد و اعتلاي اين مجموعه فاخر به وجود آورند. چرا که آثار تاريخي تنها براي قرارگرفتن در موزهها و نشستن غبار فراموشي بر آنها جمع آوري نشدهاند، بلکه اين بازديد مردمان است که به اين آثار حيات و اثر مي بخشد.
از سويي استقبال از موزهها ميتواند به توسعه اين مجموعهها کمک کرده و به تبع آن يکي از جاذبههاي گردشگري شهر و استان را از حالت رکود خارج و به عاملي فعال بدل کند.
در اين بين آشنا کردن نسل آينده با ميراث فرهنگي، هنري و تاريخي مان نيز به تداوم حيات اين گنجينه ماندگار بيش از پيش کمک خواهد کرد.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: