جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 03 2024
کد خبر: ۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
چه ارزشي و مقامي از اين بالاتر که فردي در رتبه امانت داري خدا قرار بگيرد و فرزند را که امانت خداوند است، بپروراند و رشد و پرورش دهد؟!
چه ارزشي و مقامي از اين بالاتر که فردي در رتبه امانت داري خدا قرار بگيرد و فرزند را که امانت خداوند است، بپروراند و رشد و پرورش دهد؟! اگر خير و صلاحي نصيب امت و جامعهاي مي شود، به آن علت است که پدراني در امر تربيت نسل، تلاشهايي هدفدار انجام دادهاند و چه سزاوار و مبارک است که روز ميلاد مولاي پرهيزگاران، اميرمؤمنان علي(ع) به نام «روز پدر» برگزيده شده است.
بسياري از خانوادهها از اين نعمت بهره مند هستند و برخي از خانوادهها نيز به دلايل گوناگون سايه مهر و محبت پدري را از دست دادهاند. يکي از معضلاتي که موجب اين امر شده است افزايش طلاق در خانوادههاست که به اشکال گوناگون به شالوده جامعه صدمه ميزند. از مهمترين علل اين امر نيز مشکلات اقتصادي است که منجر به شرمندگي بسياري از پدراني شده است که براي تامين حداقلهاي زندگي زير بار فشارهاي مختلف قامتشان خم شده است تا خانواده شان سر خم نکنند. بر دولتمردان ماست که با توجه به مشي و منش مولاي متقيان، علي (ع) که روز پدر مزين به نام پر برکت اين امام بزرگوار است مديريت جامعه را پيش برند، تا اين امانت داران الهي بتوانند وظايف پدري را به نحو احسن انجام داده و با فراغ بال بيشتري فضاي خانواده را گرم تر کنند.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: