جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۸۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
عجب شیر ما - فیلم سینمایی "به وقت شام" به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا در سینماهای تبریز به روی پرده رفت که مورد استقبال بی‌نظیر تبریزی‌ها قرار گرفت.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، عصر جمعه سوم فروردین ماه، تبریز شاهد نخستین رویداد فرهنگی سال 97 خواهد بود. فیلم سینمایی «به وقت شام» با حضور «ابراهیم حاتمی‌کیا» کارگردان فیلم و برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فجر اکران شد.

از نکات جالب توجه اکران این فیلم حضور حداکثری و بیشتر از ظرفیت سالن سینماها بود همچنین حجت‌الاسلام محمدعلی آل‌هاشم امام‌جمعه تبریز نیز به تماشای  این فیلم نشست  و از ابراهیم حاتمی‌کیا به‌دلیل ساخت فیلم به وقت شام تقدیر کرد و گفت: این فیلم براساس شجاعت و عزت و غیرت ایرانی در دفاع از آرمان‌ها به نمایش گذاشته شده و تفاوت بین اسلام ناب محمدی که خاستگاه ایران است و اسلامی که سلفی و وهابیت مروج آن هستند، در این فیلم به چشم می‌خورد.

وی ادامه داد: به وقت شام جلوه‌های مهمی از شجاعت رزمندگان اسلام را به نمایش گذاشته و به مخاطب می‌گوید که داعش فقط سوریه نیست بلکه می‌تواند بغل گوش خودمان نیز باشد.

ایرج شهین‌باهر هم در مراسم اکران فیلم "به وقت شام" در پردیس سینمایی ستاره باران که با حضور ابراهیم حاتمی‌کیا کارگردان این فیلم برگزار شد با اشاره به فیلم‌های ارزشمند ساخته شده توسط حاتمی‌کیا اظهار داشت: آذربایجان با افتخار هنرمندان ارزشی و توانمندی را در کشور دارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداری تبریز اسپانسری ساخت فیلم سینمایی یکی از سرداران بزرگ آذربایجان را برعهده گرفته است گفت: از همین جا در حضور مردم از حاتمی‌کیا می‌خواهم که ساخت فیلم سردار تجلایی را برعهده بگیرد.

حاتمی‌کیا هم در ابتدای اکران این فیلم با قدردانی از استقبال خوب مردم از "به‌وقت شام" در تبریز تصریح کرد: خوشحال هستم که این استقبال را در تبریز می‌بینم. بعد از تهران، تبریز باید نخستین شهری باشد که مردم آن از مسائل فرهنگی مانند سینما استقبال و امروز بابت این استقبال از شما تشکر می‌کنم همچنین از دوران دفاع مقدس دوست داشتم در مورد جوانان این شهر فیلمی بسازم و حالا که مدافعان حرم نیز به شهادت رسیده‌اند، خوشحال می‌شوم این کار را انجام دهم.

"به وقت شام" تازه‌ترین روایت حاتمی‌کیا در حوزه سینمای دفاع مقدس بود که به موضوع حضور 2 خلبان ایرانی در سوریه اشاره می‌کند که توسط داعش گروگان گرفته می‌شوند.

این فیلم با ایفای نقش خاص هادی حجازی‌فر، بابک حمیدیان و جمعی از بازیگران سوری و لبنانی در خاک سوریه، روایتی از داعش و تهدیدات تکفیری‌‌ها را به تصویر کشیده بود.

‌بعد از اتمام اکران "به وقت شام" به سراغ مخاطبان تبریزی رفتیم، محمدباباپور درباره این فیلم می‌گوید: شخصیت پردازی در این فیلم به خوبی احساس می‌شد و مطمئناً این فیلم در تاریخ سینمای ایران ثبت خواهد شد چرا که به موضوع مدافعان حرم پرداخته است.

وی افزود: از همه همشهری‌هایم دعوت می‌کنم به تماشای این فیلم بنشینند تا با مجاهدت‌های شهدای مدافع حرم بیشتر آشنا شوند.

کاظم زاهدی، دیگر شهروند تبریزی درباره این فیلم  گفت: جای خالی این گونه فیلم‌ها به شدت احساس می‌شوند و امیدواریم مسئولان از هنرمندان حمایت کرده تا شاهد ساخت بیشتر این گونه فیلم‌ها باشیم.

بهرام مردانیان نیز درباره این فیلم می‌گوید: با دعوت و همراه دوستانم به تماشای این فیلم نشستم و دوست دارم بار دیگر این فیلم را ببینم چرا که با دیدن دوباره این فیلم مطالب بیشتری یاد خواهم گرفت.

وی در ادامه می‌گوید: حسی که بعد از دیدن این فیلم دارم غیر‌قابل توصیف است همچنین حضور حاتمی‌کیا در اکران این فیلم نیز بسیار عالی بود چرا که فرزند آذربایجان بوده و قول داد فیلمی از این خطه را بسازد.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: