جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۸۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
سرنوشت اهالي هر جامعه وابسته به ميزان اهميتي است که اعضاي آن جامعه براي سرنوشت خود قائلند.

سرنوشت اهالي هر جامعه وابسته به ميزان اهميتي است که اعضاي آن جامعه براي سرنوشت خود قائلند. در جوامع متمدن امروزي مشارکت در امور سياسي همچون انتخابات نمودي است از اين موضوع. با توجه به همين مساله است که مي توان گفت مردم ما بايد از گذشته درس گرفته و با نگاه به آينده در امور سياسي همچون انتخابات شرکت کنند تا بتوانند ضمن انتخاب افرادي دلسوز و کارآمد، بستر ايجاد تغييرات در بدنه و رئوس مديريتي را فراهم آورده و اين عرصه را هرچه بالنده تر سازند.

انتخابات پيش رو از دو جنبه حائز اهميت است. اول آن که مسائل پيش آمده در شوراي چهارم نشان داد نبايد در هنگام انتخاب کردن افراد تنها ظاهر را ملاک قرار دهيم و دوم آن که جوان بودن و يا داشتن تجربه دليلي بر سلامت فرد انتخاب شده نيست. از اين منظر مي توان گفت انتخابات پنجمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستا بيش از پيش کارزار انتخاب افرادي شايسته است که توانايي مديريت پارلمان شهري را داشته و در عين حال منافع شهر را بر منافع شخص ترجيح دهند.

يکي از نقاط ضعف شوراي چهارم که بيش از هرچيز موجب عدم کارايي مطلوب اين نهاد شده بود، مجادلات اعضاي شورا و جناح بندي هاي داخل صحن بود که در برخي موارد بر روند تصويب طرح ها و لوايح سايه ميافکند. البته وابستگي به جناح في نفسه داراي مشکل نيست ليکن زماني که چرخش هاي 180 درجهاي افراد را شاهد هستيم مي توان گفت اين جناح بنديها نه بر مبنايي اصولي بلکه صرفا براي امتياز گيري بوده است. با توجه به اين موارد اميد است اين بار شهروندان تبريزي فارغ از هرگونه حب و بغض و صرفا بر مبناي انتخاب افراد شايسته براي رشد و اعتلاي شهرمان دست به انتخاب بزنند تا شاهد چنين مسائلي در مهمترين نهاد شهري نباشيم.

جعفرشکوریان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: