جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۸۶۰
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
انتخاب تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري جهان اسلام در سال 2018 فرصت استثنايي براي کل کشور بوده است؛ از اين رو نبايد مورد غفلت و فراموشي دستگاههاي ذيربط و متوليان اين بخش قرار گيرد.
انتخاب تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري جهان اسلام در سال 2018 فرصت استثنايي براي کل کشور بوده است؛ از اين رو نبايد مورد غفلت و فراموشي دستگاه‌هاي ذي‌ربط و متوليان اين بخش قرار گيرد. اين انتخاب بايد به نوعي براي همه ملت ايران افتخار‌انگيز باشد که يکي از شهرهاي تاريخي و کهن ايران به آن دست يافته است؛ اين امر فرصت خوبي براي معرفي جاذبه‌هاي گردشگري کشورمان و در راس آنها آذربايجان و تبريز است.

متوليان اين عرصه و به ويژه دستگاه‌هاي ذي‌ربط در جريان باشند که با انتخاب تبريز به عنوان شهر نمونه گردشگري کشورهاي اسلامي در سال 2018، اين شهر به نوعي مي‌خواهد در مسير احياي هويت‌ تاريخي و متمدن خود گام بردارد، از اين رو ضروري است ضمن توجه به شاخص‌هاي فرهنگي، تاريخي، زيباسازي و چشم‌اندازهاي توسعه گردشگري شهر تبريز، در آينده نزديک اين شهر به عنوان شهر نمونه گردشگري کشورهاي اسلامي انتخاب شود.

از طرفي، تاريخ و تمدن تبريز مثال زدني است و چنين معيارهايي در تبريز وجود دارد و اساسا دليل انتخاب آن به عنوان شهر نمونه گردشگري نيز همين مسئله است. اما آنچه قابل تامل است اينکه ساير معيارها و امکانات شهري نيز بايد به اندازه اي جذاب و گير باشند که بتواند گردشگران را براي سفر دوباره در سال بعد ترغيب کند و يا هر يک از آنها را به عنوان يک مبلغ به کشور خود بدرقه کند.

فرصت به وجود آمده براي تبريز، مي تواند هم جنبه فرهنگي و سياسي داشته باشد و هم جنبه اقتصادي. اگر مسئولين کشور بتوانند از اين فرصت استفاده کافي را ببرند چه بسا بتوان گردشگران موقتي سال 2018 را با رقم قابل توجهي هر ساله به تبريز و حتي ساير شهرهاي ديدني کشور کشاند.
جعفر شکوریان


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: