دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 13 2024
کد خبر: ۲۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
آنچه موجبات بقاء سازمانها را فراهم مي آورد رعايت اصول و شيوه هاي صحيح انجام کار ها است که سازمانها در محيط رقابتي محکوم به تمرکز و اجراي بهره وري مي باشند.

آنچه موجبات بقاء سازمانها را فراهم مي آورد رعايت اصول و شيوه هاي صحيح انجام کار ها است که سازمانها در محيط رقابتي محکوم به تمرکز و اجراي بهره وري مي باشند. بي گمان رشد و توسعه اقتصادي امروزه جوامع مختلف در نرخ رشد بهره وري آنها نهفته است. کوشش براي افزايش نرخ بهره وري ، کوشش براي زندگي و رفاه بهتر براي افراد و جامعه است. در دنياي رقابت آميز امروز کشور هايي برنده خواهند بود که بتوانند دانش ، بينش و رفتار بهره وري را در مديران و کارکنان خود ايجاد نمايند.

با توجه به محدوديت منابع و نامحدود بودن نياز هاي انساني ، افزايش جمعيت و رقابت شديد و بي رحمانه در اقتصاد جهاني، بهبود بهره وري نه يک انتخاب بلکه يک ضرورت مي باشد. بدون ترديد براي داشتن آينده پويا و توسعه يافته و ايستادگي اقتصادي در دنياي پررقابت امروزي، نيازمند افزايش بهرهوري و استفاده حداکثري از حداقل امکانات هستيم. البته بايد در نظر داشت بهره وري صرفا به معناي افزايش عملکرد به نسبت واحد نيست چرا که اين امر تنها تا حد خاصي قابل انجام است. بلکه منظور از بهره وري يافتن نقطه بهينه کار انجام شده به نسبت واحد است. با توجه به عدم توجه به تفاوت فوق است که بعضا در سياست گذاري در زمينه بهره وري دچار اشتباه شده و در نهايت نتيجه مطلوب را به دست نميآوريم.

امروزه همه کشورهاي توسعه يافته و يا در حال توسعه به اهميت بهرهوري بعنوان يکي از ضرورتهاي توسعه اقتصادي و کسب برتري رقابتي پيبرد‌‌هاند. به اين ترتيب اغلب کشورهاي در حال توسعه بمنظور اشاعه فرهنگ نگرش ويژه به بهرهوري و تعميم بکارگيري فنون و روشهاي بهبود آن سرمايه گذاريهاي قابل توجهي انجام دادهاند. ما بايد فرهنگ بهروري را در کشور توسعه دهيم و بر آن سرمايه گذاريم تا بتوانيم با کمترين داده ها بيشترين ستاده ها را کسب نمايم.

جعفرشکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: