چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
بنابراين نميتوانند شانه از بار مسئوليت اجتماعي خالي کنند و به عزلت و گوشهنشيني روي آورده و مشارکت اجتماعي نداشته باشند؛ پس هر فرد از افراد جامعه نه تنها نسبت به سرنوشت خويش مسئول است، بلکه نسبت به سرنوشت جمعي نيز مسئوليت دارد و نميتواند خود را کنار بکشد.
بنابراين نميتوانند شانه از بار مسئوليت اجتماعي خالي کنند و به عزلت و گوشه نشيني روي آورده و مشارکت اجتماعي نداشته باشند؛ پس هر  فرد از افراد جامعه نه تنها نسبت به سرنوشت خويش مسئول است، بلکه نسبت به سرنوشت جمعي نيز مسئوليت دارد و نميتواند خود را کنار بکشد.
هر فردي در حد استطاعت خويش بايد وارد عرصه عمل اجتماعي شود و حضور کمتر از استطاعت در حقيقت به معناي عدم انجام مسئوليت و تکليف شرعي است؛ زيرا از هر کسي همان اندازه انتظار است که استطاعت و توان دارد به هر حال، مشارکت فعال اجتماعي در همه عرصهها بويژه انتخابات يک تکليف و مسئوليت اجتماعي است که بايد هر يک از مسلمانان بدان قيام کنند و پاسخگو باشند.در انتخابات مردم سعي کنند صالحترين را انتخاب کنند.
اگر سرمايه گذاري داخلي و خارجي صورت گيرد، بخشي از مشکلات اقتصادي و بيکاري نيز حل ميشود و به کاهش آسيبهاي اجتماعي نيز کمک خواهد شد، بنابراين مردم بايد با راي درست و آگاهانه، اين مسير را همواره کنند. مردم بايد آگاهانه پاي صندوقهاي رأي بروند و انتخاب کنند.

جعفرشکوریان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: