جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 10 2024
کد خبر: ۲۸۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
پاسدار در لغت به‌معني نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران ، آن كساني هستند كه در حساس ترين لحظات تاريخ از ميان مردم برمي خيزند و همچون دژي مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسيدن به حق و حقيقت و حفظ آن گام برمي دارند.

پاسدار در لغت بهمعني نگهبان و مراقب است و پاسدار و پاسداران ، آن كساني هستند كه در حساس ترين لحظات تاريخ از ميان مردم برمي خيزند و همچون دژي مستحکم مردانه و شجاعانه در جهت رسيدن به حق و حقيقت و حفظ آن گام برمي دارند . در تاريخ تمدن بشري کم بوده اند آدمياني که براي بر افراشته داشتن چراغ حق و ترويج اخلاق کريمه ، تمامي هستي و آمال خود را بر سر هدف خويش بگذارند .

کمر بستن براي احياي حقيقت خواهي، همتي جانانه ميطلبد که تنها از مرداني چون حسين(ع) برمي آيد که آزادگي و شور حقيقت جوئي اش چنان حماسه اي آفريد که تا زمان ، زمان است نامش جاودان و موجب احترام انسانهاي حق طلب است و خواهد بود .

مي توان نمونه هايي از رادمردي پاسداران را در تاريخ انقلاب اسلامي ايران يافت . پاسداراني که در دفاع از کيان و کشور خود به فداکاري پرداختند. افرادي که با روحيه شهادت طلبي ، انسجام دروني و خلاقيت نظامي در صحنههاي مختلف به نبرد پرداختند.

بدون ترديد پاسداران انقلاب اسلامي سندي زنده از ترجمان ايثارگري و جانفشاني در راه حفظ ارزشهاي انقلاب اسلامي و به تعبير مقام معظم رهبري شهيدان زندهاي هستند که در دفاع از اهداف نظام مقدس جمهوري اسلامي جانفشاني ميکنند و تامين آسايش و امنيت پايدار در عرصههاي گوناگون که امروز نصيب جامعه و ملت سرافراز ايران اسلامي شده، مرهون حماسه آفريني هاوفداکاريهاي پاسداران سرافراز وايثارگري جانبازان عزيز است. آري! واژه «پاسدار» که يادگار روزهاي افتخار و عظمت براي همه دوران تاريخ ما در آينده و يادآور لحظههاي حساس و سرنوشت ساز انقلاب است، به حق تجلي بخش حقيقتي است که در کلام امام راحل (ره) اين چنين جاودانه شد که: «اگر سپاه نبود کشور هم نبود.»
جعفر شکوریان
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: