جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۸۵
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
رئیس اداره بهزیستی:
عجب شیر ما - رئیس اداره بهزیستی عجب شیر با بیان اینکه توانمندسازی افراد تحت پوشش اولویت اصلی این نهاد است، گفت: سالانه 80 نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی این شهرستان توانمند می شوند.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا - ناصر کهتری، روز جمعه در اجرای طرح توانمندسازی افراد تحت پوشش این نهاد با اشاره به تلاش مضاعف و خالصانه مجموعه بهزیستی برای ارتقای کمی و کیفی خدمات به افراد تحت پوشش، افزود: با وجود کمبود امکانات، تلاش می شود با بهره وری حداکثری از زیرساخت های موجود، مشکلات توانجویان و گروه های آسیب پذیر تحت پوشش به حداقل ممکن کاهش یابد.
وی، با اشاره به اینکه بیش از یکهزار خانوار توانجو در این شهرستان تحت حمایت اداره بهزیستی هستند، اظهار کرد: توانمندسازی واقعی و همه جانبه افراد تحت پوشش، انتظار بهزیستی از مددکاری اجتماعی بهزیستی، موسسه های خیریه و مجتمع های خصوصی خدمات بهزیستی است که پس از بررسی شاخص های توانمندی و کسب نمره مطلوب، افراد از چرخه حمایت خارج و خودکفا می شوند.
رئیس اداره بهزیستی عجب شیر یادآور شد: اشتغالزایی برای افراد تحت پوشش، از عمده ترین دغدغه های این نهاد در شهرستان است که بدون حمایت خیران، توفیق چندانی در این عرصه حاصل نمی شود و با وجود پشتیبانی برخی خانوارهای توانمند در این منطقه از افراد تحت پوشش، میزان مشارکت ها رضایت بخش نیست.
کهتری، با قدردانی از افرادی که در خصوص گروه های آسیب پذیر در این منطقه احساس مسئولیت می کنند، ادامه داد: منظور از حمایت و مشارکت خیران، تنها معطوف به وجوهات نقدی و ریالی نیست و ابعاد گسترده تری را دربر می گیرد.
وی گفت: توانمندسازی افراد تحت پوشش در قالب آموزش مهارت های فنی و حرفه ای از سوی افرادی که تمایل به همکاری با مجموعه بهزیستی دارند، می تواند نقش موثری در کاهش دغدغه های توانجویان و افراد تحت پوشش ایفا می کند.
کهتری، یادآور شد: به طور یقین با همگرایی و پشتیبانی های هدفمند افراد خیر، از انزوای توانجویان و اقشار آسیب پذیر در این شهرستان جلوگیری می شود.
مسئول مراکز غیردولتی بهزیستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: با همکاری بهزیستی استان در پنج شهر مراغه، شبستر، بناب، ملکان و عجب شیر طرح مشاوره شغلی برای 200 پرونده شامل 40 سهمیه برای هر شهرستان، انجام می شود.
منصور اسکندرنژاد، هدف از این طرح را توانمندسازی 10 درصدی مددجویان استان برای خارج کردن از چرخه حمایت این اداره اعلام کرد و افزود: مددجویان این شهرستان ها با تشخیص کارشناسان هر حوزه و با کسب نمره بیشتر به مراکز حرفه آموزی معرفی می شوند.
وی یادآوری کرد: ارتقای سطح توانمندی های مهارتی، حرفه ای و شغلی افراد تحت پوشش بهزیستی، ساماندهی مددجویان آموزش دیده و دارای مهارت در قالب تعاونی های اشتغالزا، بسترسازی و ارائه خدمات آموزشی به جامعه هدف طرف های تفاهمنامه و رفع مشکلات تعاونی های فعال در حوزه بهزیستی و فنی و حرفه ای از مهمترین اهداف این مشاوره است.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: