چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
امروزه که ايام انتخاب کردن وانتخاب شدن ميباشد افراد متعددي کانديدا شده و خود را درمعرض انتخاب گذاشته اند و ميخواهند ما آنها راانتخاب کنيم وسرنوشت خود و آيندگانمان را به دست آنها بسپاريم .

امروزه که ايام انتخاب کردن و انتخاب شدن ميباشد افراد متعددي کانديدا شده و خود را درمعرض انتخاب گذاشته اند و ميخواهند ما آنها راانتخاب کنيم وسرنوشت خود و آيندگانمان را به دست آنها بسپاريم. پس ما نبايد چشم بسته انتخاب کنيم، انتخاب توام با تفکر و عقلانيت لازم است. انسان اشرف مخلوقات و خليفه الهي در زمين ميباشد، در يك ويژگي اساسي نسبت به سايرموجودات برتري دارد وآن ويژگي، قدرت انتخاب و امكان گزينش است. ما بعنوان انتخابگر بايستي اهميت حق انتخابي که اصل ششم قانون اساسي به ما داده است را بدانيم وآنرا به ارزاني از دست ندهيم.

همه بايد آگاهانه رويدادهاي انتخاباتي را رصد نموده و در رويداد پيش رو شرکت کرده و به توانايي ،تجربه و کارايي داوطلبان خوب توجه کنيم و در انتخابمان سعي کنيم منطق و صداقت و عقلانيت را چاشني احساساتمان کنيم و انتخابي درست و رو به پيشرفت و توسعه داشته باشيم. براي آن که انتخاب آگاهانه داشت؛ ناگزير بايد کانديداها را شناسايي کرد؛ تا در مرحله بعد انتخاب انجام شود. نامزدها را ميتوان از راه سطح سواد؛ مطالعه آثار؛ مطالعه بروشورهاي تبليغاتي؛ سخنراني ؛ مصاحبه؛ و شناخت طرفدارانش شناسايي کردکه چند مرده حلاج است.

مشارکت و انتخاب آگاهانه مردم درانتخابات رياست جمهوري و شوراي شهر ، موجب تشکيل شوراي شهر مقتدر و نظارت موثر بر اجراي امور خواهد شد. چنين منتخبي ميتواند راه گشاي مسائل ملي ومنطقه اي شود. درنظرگرفتن ويژگيهاي فوق از سوي مردم در انتخاب ، موجبات پيشرفت و حل مشکلات جامعه رافراهم خواهدکرد و هرگونه سهل انگاري در اين زمينه ضرري است که به مردم بازمي گردد.

جعفر شکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: