پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 16 2024
کد خبر: ۲۸۴۵
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
توليد ملي، حمايت از کار و سرمايهي ايراني، اگرچه شعاري به ظاهر اقتصادي است اما بنا به تاکيد رهبر فرزانه انقلاب بخش عظيم حمايت از توليد ملي و کار و سرمايه ايراني به مردم باز ميگردد.

توليد ملي، حمايت از کار و سرمايهي ايراني، اگرچه شعاري به ظاهر اقتصادي است اما بنا به تاکيد رهبر فرزانه انقلاب بخش عظيم حمايت از توليد ملي و کار و سرمايه ايراني به مردم باز ميگردد و نقش افراد جامعه در اين حمايت نه تنها کمرنگ تر از دولت و حلقههاي اصلي اقتصاد توليد يعني کارگران و سرمايه گذاران نيست، بلکه اين نقش بسيار اساسي و با اهميت است چراکه کم اقبالي افراد جامعه نسبت به توليدات داخلي ريشه اي فرهنگي دارد و اين موضوع چرخش چرخهاي کار و صنعت را با چالش جدي مواجه ساخته و به وابستگي، عقب ماندگي و در نهايت رکورد اقتصادي - اجتماعي منجر خواهد شد.

قطعا استقبال و خريد از كالاي داخلي و سود آوري براي توليد كننده و در كنار آن ايجاد رقابت در بين توليد كنندگان كه توسط دولت و دستگاههاي مرتبط
مي
تواند انجام شود باعث ميشود توليد كننده مجبور به توليد كالاي جديد و ابتكار و افزايش كيفيت شود و در كنار آن دولت ميتواند درآمد مالياتي خود را افزايش دهد.

ما بايد کاري کنيم که کالاي ايراني به عنوان يک کالاي محکم، مطلوب، زيبا، همراه با سليقه و بادوام در ذهن مصرفکنندهي ايراني و غير ايراني باقي بماند. اين بايد همت مجموعهي کارآفريني و کارگري و متصديان اين امر باشد.وظيفهي نظام تعليم و تربيت ماست تا شرايطي به وجود بيايد که ايراني به ايراني بودن خودش افتخار کند و غرور داشته باشد و تعصب داشته باشد و نسبت به استفاده از کالاي خارجي حساسيت نشان دهد.

جعفر شکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: