چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 08 2024
کد خبر: ۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸
در کشور ما روز درختکاري در 15 اسفند هر سال برگزار ميشود و مردم با حضور در پارکها، جنگلها و اقصي نقاط شهر اقدام به کاشت نهالهاي جوان ميکنند.
در کشور ما روز درختکاري در 15 اسفند هر سال برگزار مي‌شود و مردم با حضور در پارک‌ها، جنگل‌ها و اقصي نقاط شهر اقدام به کاشت نهال‌هاي جوان مي‌کنند. ايراني‌ها هر سال با کاشت درخت به استقبال سال نو رفته و در واقع با اين کار نمادين در آستانه بهار زندگي را به زمين باز مي‌گردانند.

اما اين تازه آغاز ماجرا براي درختان و طبيعت است و از 15 تا 22 اسفند به هفته‌ي منابع طبيعي اختصاص دارد. شايد بتوان نام اين هفته را هفته‌ي خوشحالي درختان نيز ناميد که به عنوان منبعي ارزشمند و حياتي براي ادامه حيات بشر بايد به آن‌ها توجه شود.

واقعيت اين است که بدون حفاظت از منابع آب، خاک، پوشش گياهي وبهره‌برداري بهينه از آن‌ها، نمي‌توان به توسعه پايدار و توليد مطمئن در کشاورزي رسيد. توسعه کشاورزي که به منظور توليد غذا و درآمد بيشتر و ايجاد اشتغال انجام مي‌گيرد، راهي براي پايداري توليد غذايي و حفظ منابع طبيعي است.

به طور خلاصه روز درختکاري بهانه‌اي است براي اين که ما به محيط زيست احترام گذشته و آن را احياء کنيم و يا حداقل آن را با دقت بيشتري نگه داري کنيم. اميد است که با تلاش در اين جهت، حتي با کاشتن يک نهال کوچک، کشوري زيبا و آباد را براي خويش مهيا کنيم که يقيناً کاري پسنديده است.

جعفر شکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: