چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۸۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
بسياري از پيشرفتهاي کشور، عمران و آباداني و فناوريهاي نو محصول اقدامات و تلاشهاي مهندسان کشور است.
بسياري از پيشرفتهاي کشور، عمران و آباداني و فناوريهاي نو محصول اقدامات و تلاشهاي مهندسان کشور است. هفتصد و پنجاه و چهار سال از درگذشت دانشمند بزرگ  ايراني خواجه نصرالدين طوسي ميگذرد اما هنوز هم دستاوردهاي علمي و آراء اين دانشمند ايراني محل رجوع است. خواجه نصرالدين طوسي از بزرگترين فلاسفه  و  رياضيدانان و دانشمندان ايراني است روز بزرگداشت او را روز مهندس  ناميدهاند.
زمانيكه يك مهندس يا يك دانشمند براي خودش كسب و كاري راه مياندازد نه تنها به خود بلكه به جامعه هم كمك بزرگي كرده است. افرادي كه هم تخصص دارند و هم كارآفرين هستند. در حقيقت امروزه دانشمندان، متخصصان و مهندسان به اين روش در رشد و توسعه جامعه کمک مي كنند. و هيچ طبقه اي از اجتماع مانند دانشمندان و مهندسان نمي توانند براي جامعه خود رفاه فراهم كنند.
امروزه در کشورهاي پيشرفته، مهندسان موتور محرکه توسعه هستند. در كشورهاي صنعتي ، جامعه مصرف کننده توليدات بايد از كيفيت و دانش کساني که در تهيه يک خدمت و يا مصنوع نقش داشته اند، حداقل اطمينان را داشته باشند و مهندسان با امضاء مدارك فني و يا ارائه مستندات مطالعات مربوطه، اين اطمينان را به خصوص در مواردي که به طور منفرد خدمتي را عرضه مي کنند، به گيرنده مي دهند.

جعفر شکوریان

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: