چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 15 2024
کد خبر: ۲۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۹
گردشگری صنعتی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم در اکثر فعالیتها چون شبکه ارتباطی، تولیدات کارخانه ای، تبلیغات، ورزش، کالاهای ورزشی، ابزار آلات، پوشاک، تولیدات غذایی و مراقب تهای بهداشتی تأثیر قابل توجهی دارد.
گردشگری صنعتی است که به طور مستقیم و غیرمستقیم در اکثر فعالیتها چون شبکه ارتباطی، تولیدات کارخان های، تبلیغات، ورزش، کالاهای ورزشی، ابزار آلات، پوشاک، تولیدات غذایی و مراقبت های بهداشتی تأثیر قابل توجهی دارد. بعلاوه گردشگری در رشد رسان ههای ارتباط جمعی به ویژه در بخش روزنام هها نقش غیرقابل انکاری دارد. هم چنین تعداد زیادی از فعالی تهای انتشاراتی رسانه های دیداری (تصویری ) به طور مستقیم و غیرمستقیم در رشد عرضه و تقاضای بخش گردشگری تأثیر م یگذارند. پر واضع است که کشور ایران م یتواند از منابع در خور توجه میراث ارزشمند خود بهر همند گردد که آسا نترین و اقتصاد ی ترین روش در جهت رسیدن به این مهم فعال کردن صنعت گردشگری می باشد. گردشگری پس از درآمد نفت و صنعت خودرو سودآورترین سرمایه گذاری در دنیاست و نقش بسزایی در ایجاد اشتغال کلان و تحصیل درآمدهای ارزی دارد امروزه صدها میلیارد دلار نصیب کشورهایی می شود که در صنعت گردشگری سرمایه گذاری کرد ه اند با وجود این که ایران از نظر برخورداری از میراث فرهنگی و آثار باستانی بسیاری غنی است اما تنها نا چیزی از بازار جهانی گردشگری را به خود اختصاص داده است.

جعفرشکوریان



نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: