يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۲۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
فرماندار ملکان:
عجب شیر ما - فرماندار ملکان گفت: رفع آسیب های اجتماعی بخصوص در بخش جوانان یک وظیفه همگانی و عمومی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از مهر، محمدباقر خانی عصر روز دوشنبه در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان گفت: با توجه به اینکه ۷۰ درصد جمعیت کشور در سنین بین ۱۵ تا ۴۵ سال قرار دارند لذا باید برای اشتغال،ازدواج و رفع معضلات و تهدیدات این قشر مستعد و فعال کشور تلاش شود. 

وی از تدوین کلیات سند سند راهبردی سلامت اجتماعی شهرستان ملکان در ۵ محور خبر داد و اظهار کرد: اصلاح شیوه زندگی و تغذیه سالم،پیشگیری از رفتارهای پرخطر ، پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی ، فعالیت جسمانی و آسیب های اجتماعی از محورهای این سند می باشد.

تشکیل انجمن مشورتی جوانان نخبه در ملکان

فرماندار ملکان همچنین از تشکیل انجمن مشورتی جوانان نخبه در ملکان خبر داد و گفت: این انجمن متشکل از جوانان موفق علمی،پژوهشی،ورزشکار و غیره می باشد.

خانی در ادامه بر آموزش مهارت های ارتباطی اجتماعی به جوانان تاکید کرد و گفت:متاسفانه در مدارس برای دانش آموزان در همه رشته ها تدریس می شود به جز مهارت ارتباط اجتماعی و باید مهارت های ارتباطی اجتماعی از قبیل ورود به جامعه،دانشگاه و کار نیز به جوانان یاد داده شود.

اجباری شدن کارگاه های آموزشی آموزش های قبل از ازدواج

وی از تصویب اجباری شدن کارگاه های آموزشی آموزش های قبل از ازدواج در ستاد ساماندهی امور جوانان ملکان خبر داد و گفت:ساعات این کارگاه از ۲ ساعت به ۶ ساعت افزایش یافته است.

فرماندار ملکان با بیان اینکه کارگاه های آموزش قبل از ازدواج نباید صرفا برای رفع تکلیف برگزار شود از شبکه بهداشت و درمان ملکان خواست بعنوان متولی این امر خواست این جلسات مشاوره ای حتما با حضور روانشناس برگزار و مطالب مورد نظر به زوجین منتقل شود.

وی افزود: بر اساس مصوبه ستاد ساماندهی امور جوانان مشاوره قبل از ازدواج اجباری شده است.

ملکان نیز بیشترین کشته های سوانح جاده ای در بین جوانان را دارد

خانی در ادامه همچنین بر برگزاری کارگاه های آموزش سوانح و حوادث ترافیکی در شهرستان ملکان با حضور رانندگان خودرو و راکبین موتورسیکلت تاکید کرد و اظهار کرد:متاسفانه سوانح رانندگی دومین عامل مرگ و میر در کشور و سومین در استان آذربایجان شرقی است. 

وی گفت:متاسفانه در شهرستان ملکان نیز بیشترین کشته های سوانح جاده ای مربوط به سنین بین ۱۵ لغایت ۴۵سال است.

وی فضای مجازی را از دیگر بخش های تهدید برای جوانان ذکر کرد و گفت: فضای مجازی امروز به فضای واقعی تبدیل شده و باعث اشتغال بسیاری از جوانان کشور شده است و باید ضمن آسیب شناسی برای ایمن سازی و استفاده مفید از این فضا برنامه ریزی شود.

فرماندار ملکان گفت: همایش فضای مجازی،تهدیدات و فرصت ها با حضور اساتید دانشگاهی و کارشناسان و با شرکت دانشجویان و جوانان اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد اسلامی ملکان برگزار خواهد شد.

خانی در ادامه با اشاره به اهمیت موضوع جوانان بر حضور روسای دستگاههای دولتی ملکان در جلسه ساماندهی امور جوانان تاکید کرد و گفت: روسای دولتی باید خود شخصا در جلسات این ستاد حضور یافته و حق ندارند معاون و یا نماینده خود را بفرستند .

وی همچنین از راه اندازی کمپین نه به مواد محترقه در ملکان خبرد داد و گفت: نباید اجازه بدهیم خدای ناکرده چهارشنبه آخر سال به روز عزا برای خانواده ها منجر شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: