پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 09 2024
کد خبر: ۲۷۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
عجب شیر ما - رئیس دانشگاه تبریز گفت: در حال حاضر بالغ بر ۳۸۰ نفر از کارکنان دانشگاه تبریز زنان هستند که از این تعداد بیش از ۸۰ نفر عضو هیات علمی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا پورمحمدی رئیس دانشگاه تبریز گفت: یکی از شاخص‌های توسعه انسانی در هر کشوری حضور فعال زنان در آن جامعه است و از این رو زنان در کشورمان بعد از انقلاب با حفظ همه شعائر اسلام در صحنه‌های مختلف جامعه حضوری فعال داشته‌اند.

وی اظهار داشت: بعد از انقلاب به برکت این نظام حضور زنان در عرصه‌های مختلف نقش آفرین و تعیین‌کننده بوده‌اند که نمونه بارز این امر فعالیت بیش از ۳۸۰ نفر هیات علمی و کارمند در این دانشگاه است.

وی با تاکید بر اینکه امروزه نقش و تاثیرگذاری زنان در جامعه بیشتر و پررنگ‌تر از گذشته است، یادآور شد: یکی از شاخص‌های توسعه انسانی در هر کشوری حضور فعال زنان در آن جامعه است و از این رو زنان در کشورمان بعد از انقلاب با حفظ همه شعائر اسلام در صحنه‌های مختلف جامعه حضوری فعال داشته‌اند.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه یونسکو برای عصر امروز انواع سواد را در ۶ دسته سواد عاطفی، ارتباطی، مالی، سواد رسانه‌ای، تربیتی و سواد رایانه‌ای تقسیم‌بندی کرده است، خاطرشان کرد: نیمی از جمعیت دنیا را زنان تشکیل می‌دهد و بر همین اساس نقش و رسالت زنان در آینده تربیت فرزندان، توسعه ارتباطات اجتماعی و عاطفی خانواده‌ها، مدیریت اقتصاد مالی و ... بسیار تعیین‌کننده است.

وی با بیان اینکه امروزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی به خاطر عدم مدیریت صحیح فضای مجازی و نداشتن سواد رسانه کافی و استفاده درست از این ابزار است، تصریح کرد: فضای مجازی در عین اینکه یک فرصت است، تهدیداتی هم دارد، زیرا که اکثر استفاده کنندگان فرهنگ درست آن را بلد نیستند و از این رو داشتن سواد رسانه در خانواده‌ها برای تربیت نسل آینده ضروری است که عمده این رسالت بر دوش زنان و مادران این سرزمین است.

رئیس دانشگاه تبریز همچنین در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نقش‌آفرینی بانوان این دانشگاه گفت: اگر دانشگاه تبریز در بخش‌های مختلف به موفقیت‌هایی رسیده که همه از آن به افتخار یاد می‌کنند به خاطر تلاش صادقانه این قشر هم‌پای مردان بوده است.

مسوول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه والای زنان در جامعه اسلامی گفت: در آموزه‌های دینی ما مسلمانان از حضرت فاطمه زهرا (س)، حضرت مریم، حضرت خدیجه و آسیه همسر فرعون به عنوان سرور زنان بهشت یاد می‌شود.

حجت‌الاسلام محمد انوری گفت: در جامعه اسلامی زنان پرافتخار و بزرگی وجود داشته که نمونه بارز آن حضرت فاطمه زهرا (س) است که این بانوی جهان اسلام امروزه به عنوان الگوی بشریت به حساب می‌آید و از این ضروری است دختران، زنان و مادران برای رسیدن به جایگاه والا؛ سیره عملی و سبک زندگی ایشان را در عرصه‌های مختلف الگوی خویش قرار دهند.

وی در ادامه نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی را حیاتی عنوان کرد و افزود: اگر به رسالت و نقش الهی زنان در جامعه توجه شود، بسیاری از معضلات، آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی خود به خود حل خواهد شد.

در این مراسم همچنین لیلی محمد خانلی، عضو شورای صنفی اعضای هیات علمی دانشگاه تبریز و معصومه شمس، عضو شورای صنفی کارمندان دانشگاه به نمایندگی از بانوان دانشگاه تبریز به ارایه نکته نظرات و دیدگاه‌ها و مطالبات خود پرداختند.

اضافه می‌نماید: در حال حاضر بالغ بر ۳۸۰ نفر از کارکنان دانشگاه تبریز زنان هستند که از این تعداد بیش از ۸۰ نفر عضو هیات علمی است.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: