شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 11 2024
کد خبر: ۲۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۲
عجب شیر ما - مسئول برگزاری «چهارمین نشست تخصصی آذری‌های مسلمان و رسالت وحدت بخش آنان در عصر حاضر» از برگزاری این نشست همزمان با 19 ژانویه روز "آذری‌های مسلمان" خبر داد و گفت: این نشست تخصصی از ساعت 9 تا 12 در سالن شهریار دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، حسین جدیری در رابطه با این نشست تخصصی اظهار کرد: در 19 ژانویه سال 1990 عده‌ای از آذربایجانی‌های جمهوری تازه استقلال‌یافته از اتحاد جماهیر شوروی سابق، با در دست داشتن تمثال مبارک حضرت امام(ره) و قرآن کریم به سمت مرزهای ایران حرکت کرده و به وطن مادری خویش ابراز علاقه می‌کنند، اما متاسفانه توسط ارتش سرخ مورد حمله قرار گرفته و به شهادت می‌رسند.
 
وی ادامه داد: از این‌رو 19 ژانویه به عنوان روز گرامیداشت "آذری‌های مسلمان" برای آذری‌های جهان مهم بوده و ما نیز در این روز به پاسداشت از خون این شهدا، گرد هم آمده و مسائل ما بین آذری‌ها را از جنبه‌های تاریخی، سیاسی، فرهنگی، ادبیات، هنر و سایر محورها مورد بررسی قرار می‌دهیم.
 
وی تاکید کرد: این نشست در سال جاری به همت سازمان بسیج اساتید آذربایجان‌شرقی و با مشارکت موسسه تاریخ و فرهنگ ایران، دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و موسسه فرهنگی آران روز سه‌شنبه 26 دی ماه از 9 الی 12 در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار می‌شود؛ از کلیه اساتید، فعالان فرهنگی و پژوهشگران این عرصه دعوت می‌کنیم تا در این مراسم شرکت کنند.
 
رئیس سازمان بسیج اساتید استان یادآور شد: موضوع آذربایجان در گذر تاریخ، آذربایجان و چالش‌‌های فرا رو، سیری در مولفه‌‌های هویت فرهنگی، دینی، تاریخی و ادبی آذربایجان، نقش آذربایجان و مقابله با جریانات هویت ستیز و مروری بر تعاملات جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان از جمله محورهای این نشست تخصصی است.
 
وی خاطرنشان کرد: بیش از 20 مقاله به دبیر خانه جشنواره ارسال شده که 12 مقاله انتخاب شده و از این تعداد،  چهار مقاله به صورت سخنرانی ارائه خواهد شد؛ سخنران و مهمان ویژه مراسم نیز آیت‌الله سید حسن آملی، امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در اردبیل خواهد بود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: