پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 02 2024
کد خبر: ۲۶۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۹
نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:
عجب شیر ما - نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس بر لزوم برخورد مصداقی با بانک‌های متخلفی که به بخشنامه بانک مرکزی در ارتباط با بخشودگی جرائم پلکانی واحدها پایبند نیستند، تاکید کرد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، شهاب‌الدین بی‌مقدار عصر امروز در سی و ششمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان اظهار کرد: حدود 312 واحد استان با مشکل جرایم پلکانی مواجه هستند که باید اصل و سود بدهی خود را بپردازند ولی به اعتقاد بنده جریمه اضافی است.

وی با بیان اینکه بعضاً شاهد هستیم، درصدها مبهم بوده و معمولاً با اما و اگر تصمیم‌گیری می‌شود و تصمیمات جلسه هم گاهاً اجرایی نمی‌شود، افزود: این روش تقسیط جرایم توسط بانک‌ها از لحاظ شرعی حرام است و باید به صورت مصداقی با بانک‌های متخلف که به بخشنامه بانک مرکزی عمل نمی‌کنند، برخورد شود.

بی‌مقدار خاطرنشان کرد: بخشنامه کلی این است که تقسیط مجدد بدهی‌های واحدها صورت گیرد نه اینکه برای سود، مجدداً سود لحاظ شود.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو با اشاره به رفتارهای مغایر با مقررات بانک مرکزی توسط بانک‌ها، بر لزوم ایجاد شفافیت در روابط بانک و مشتری، حذف نرخ‌های وجه التزام تاخیر تأدیه دین به صورت پلکانی، نظارت مستمر و ثمربخش بانک مرکزی بر بانک‌ها و مؤسسات مالی استان و مسدود کردن بخشی از تسهیلات اعطایی تاکید کرد.

گفتنی است، بررسی مسائل و مشکلات موجود در سیستم بانکی در ارتباط با صنعت و تولید، پیشنهاد اصلاحی در خصوص دستورالعمل نحوه ارائه پیشنهادهای قیمت از سوی پیمانکاران به تفکیک فصل‌های فهرست بهاء، پیشنهادهای کمیته کارشناسی شورا در خصوص موضوع «لزوم اصلاح ماده 59 قانون ثبت اختراعات، طرح‌های صنعتی و علایم تجاری»، پیشنهادهای مرتبط با ارتقاء تولید و صادرات فرش دستباف و حفظ عنوان «تبریز، شهر خلاق جهانی فرش دستباف» و پیشنهاد تشکل‌های معدنی استان در ارتباط با جلسات شورای معادن استان در جلسه امروز مطرح شدند.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: