يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - May 19 2024
کد خبر: ۲۶۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: 18 محله در تبریز و 10 درصد مساحت شهر و 20 درصد جمعیت این شهر در محدوده سکونتگاه‌های غیر رسمی قرار دارند و در مجموع نیز 30 درصد جمعیت استان در سکونتگاه‌های غیر‌رسمی زندگی می‌کنند.
زندگی کردن 30 درصد جمعیت آذربایجان‌شرفی در سکونتگاه‌های غیررسمی / وجود 5800 هکتار بافت فرسوده

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس،  توحید اخلاقی عصر امروز در جلسه کارگروه اجتماعی فرهنگی آذربایجان‌شرقی بر ضرورت ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی تاکید کرد.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به وضعیت فعالیت ستاد ساماندهی گفت: ستاد ساماندهی در آذربایجان‌شرقی فعالیت گسترده‌ای دارد که موجب تقدیر مسئولان کشوری شده و این ستاد در تبریز و سایر شهرهای که سکونت‌های غیررسمی دارند فعال می‌شود.

وی افزود: یکی از سه معضل مهم کلانشهرهای کشوری ایمنی، فقر شهری و ایمنی است که به علت حاشیه‌نشینی‌ها یکی از تهدیدهای فرا روی مدیریت شهری است که 130 هزار هکتار در کل کشور شناخته شده‌اند و 50 هزار هکتار به عنوان محلات میانی مطرح هستند و 21 هزار هکتار بافت‌های تاریخی هستند.

اخلاقی ادامه داد: 54 هزار هکتار به عنوان حاشیه شهرها هستند که 30 درصد شهرها را تشکیل داده و 20 درصد جمعیت کشور در بافت‌های ناکارآمد زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: 5 هزار و 800 هکتار نیز در آذربایجان‌شرقی به عنوان بافت‌های ناکارآمد مطرح هستند که باید فکری اساسی در این مورد صورت گیرد.

73 درصد جمعیت استان ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی

اخلاقی اظهار داشت: 73 درصد جمعیت ساکن در سکونتگاه‌های غیررسمی شناسایی شده در استان در تبریز سکونت دارند.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی تصریح کرد: در حال حاضر 5 شهر دارای طرح مصوب در امر ساماندهی سکونتگاه‌های غیر‌رسمی هستند و دو شهر دیگر نیز در حال مطالعه هستند و برای تبریز نیز بازنگری‌هایی صورت خواهد گرفت.

اخلاقی گفت: 18 محله در تبریز و 10 درصد مساحت شهر و 20 درصد جمعیت این شهر در محدوده سکونتگاه‌های غیررسمی قرار دارند و در مجموع نیز 30 درصد جمعیت استان در سکونتگاه‌های غیررسمی زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: جابه‌جایی 3 هزار خانوار در 5 محله ویژه تبریز و 68 پروژه با 530 میلیارد ریال اعتبار دنبال می‌شود و در شهرهای دیگر نیز پروژه‌های توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی و دیگر پروژه‌ها انجام می‌شود.

اخلاقی بیان کرد: برای فعالیت ستاد بازسازی و توانمندسازی سکونتگاه‌های غیررسمی دستگاه‌های مجری و نیز دستگاه‌های بهره‌بردار مشخص شده‌اند و ارتقای سطح دانش و افزایش مطالعه و توسعه کتابخانه‌ها دنبال می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: