جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - April 19 2024
کد خبر: ۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۴
رئیس انجمن مدیران صنایع استان آذربایجان‌شرقی:
عجب شیر ما - رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی گفت: امروز شاید بهترین و با کیفیت‌ترین کالاهای دنیا در استان خودمان تولید شود ولی قیمت تمام شده زیاد امکان رقابت را از تولیدکتنندگان ما با کشورهای همتراز می‌گیرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، سیدباقر شریف‌زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما نخواهیم توانست جلوی قاچاق را بگیریم مگر اینکه کالاهای با کیفیت بالا و قیمت تمام شده پایین تولید کنیم و تا زمانی که برخی مسائل سیاسی با کشورهای خارجی حل نشده و واحدهای ما با استانداردهای دنیا تولید نکنند مشکلات به قوت خود باقی خواهد بود.

رئیس میز لهستان در تبریز در ادامه صحبت‌های خود تصریح کرد: در ارتباط با لهستان با استان‌های برگزیده صنعتی لهستان جلسات مداومی برگزار کردیم و این جلسات نتایج مثبتی داشته است.

شریف‌زاده با بیان اینکه لهستان در قلب اروپا قرار دارد و با فروپاشی شوروی جهش بلندی داشته و از نظر تکنولوژی از کشورهای اروپای غربی کم نیست، افزود: هدف این است تعامل دو طرفه ای با شرکت های لهستانی و کشور برگزار شود و این تعامل در راستای جذب سرمایه گذاری و انتقال تکنولوژی برای واحدهای کشور است.

وی در ارتباط با تفاهمات با کشور لهستان اذعان داشت: در مورد بازیافت پسماندهای زباله با یکی از شرکت‌های لهستانی به صورت سرمایه‌گذاری بی او تی صحبت‌هایی مطرح شد و بازپرداخت ما طبق تفاهم نامه اولیه با شهرداری‌های تبریز، مرند و میانه خواهد بود.

رئیس انجمن مدیران صنایع آذربایجان‌شرقی ادامه داد: در ارتباط با تولید اتوبوس‌های برقی نیز با یکی از شرکت‌های لهستانی به تفاهم رسیده‌ایم. 

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه دولت یازدهم داستان تورم را هوشیارانه مدیریت کرد، اما اگر تورم مرض باشد رکود سرطان است، افزود: امیدواریم با تثبیت دولت در 6 ماهه دوم سال و با اعمال سیاستگذاری‌های درست جرقه رونق اقتصادی با تحریک اقتصادی و تعامل مناسب با دنیا میسر شود.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه عمده بنگاه ها از اجرای نادرست هدفمند یارانه‌ها و تغییر یک شبه نرخ ارز دچار رکود شدید شده‌اند و در کنار آن با فضای کسب و کار غبارآلود دست و پنجه نرم می‌کنند، اضافه کرد: در قدم اول باید فضای کسب و کار را شفاف‌سازی کنیم و رونق و سود را به سمت تولید هدایت کنیم.

شریف‌زاده گفت: اگر ما بتوانیم دیدگاه دولتمردان را در جهت تغییر نگرش در آیین‌نامه‌ها و بهبود فضای کسب و کار اصلاح کنیم موفق خواهیم بود.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: بهره مندی مناسب از توافق برجام را در گرو همصدایی همه مردم و تعامل مناسب با دنیا دانست و گفت: تنها در این صورت است که می توانیم از عایدات آن بهره‌مند شویم.

برچسب ها: اتوبوس ، برقی ، تبریز ، تولید
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: