جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 26 2024
کد خبر: ۲۶۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
نایب رئیس شورای شهر تبریز:
عجب شیر ما - نایب رئیس شورای شهر تبریز با بیان اینکه اجلاس کشورهای گروه دی ۸ (D۸) در سال ۲۰۱۸ در تبریز برگزار می‌شود گفت: تبریز میزبان گروه ۸ کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی ۸ (D۸) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعه اسلامی است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، سونیا اندیش ظهر امروز در نشست خبری اتاق بازرگانی تبریز با رسانه‌های آذربایجان شرقی با بیان اینکه با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته میزان مشارکت زنان در جامعه 35 درصد است اظهار کرد: در کشورهایی مانند ایران میزان مشارکت تا حدود 10 درصد است که نباید از این ظرفیت عظیم و توان زنان جوان در عرصه‌های تولید و کارآفرینی غفلت کرد. 

وی با بیان اینکه در پست‌های ارشد و میانی کشور و استان، مرد سالاری زیاد به چشم می‌خورد افزود: حوزه کارآفرینی حوزه بسیار پر ریسک است که باید توانمندی بانوان در این حوزه تقویت شود تا توان ورود بانوان به این عرصه هم تسهیل شود.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی تبریز با بیان اینکه از 1500 کارت بازرگانی تبریز تعداد بسیار محدودی مربوط به بانوان است گفت: حوزه کارآفرینی کارزار بسیار پر ریسکی است که بانوان زیادی امکان و توان ورود به این حوزه را ندارند.

عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه در شورای شهر هم یک زن به شورا راه یافته و باید فرصت برای حضور بانوان را فراهم کنیم ابراز داشت: برای استفاده از ظرفیت بانوان باید توسعه فرهنگی و اجتماعی در جامعه رخ دهد و این نیاز به فرهنگسازی است.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه نقش اتاق بازرگانی در تبریز 2018 گفت: اتاق بازرگانی در رویداد تبریز 2018 نهاد تصمیم‌گیر نیست و سعی می‌کنیم اجلاس‌های بزرگ اقتصادی در تبریز میزبانی کنیم.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه اجلاس کشورهای گروه دی 8 (D8) در سال2018 در تبریز برگزار می‌شود گفت: تبریز میزبان گروه 8 کشور اسلامی در حال توسعه با نام اختصاری گروه دی 8 (D8) گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال توسعهٔ اسلامی ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه خواهد بود که با میزبانی از این گروه اعتبار زیادی به بخش اقتصادی تبریز می بخشید.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: