جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۳۱
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۵
معاون وزير صنعت، معدن و تجارت :
عجب شیر ما - معاون وزير صنعت، معدن و تجارت ا از عوارض پیشنهادی برای صادرات مواد خام معدنی به شورای اقتصاد خبر داد.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، جعفر سرقینی در تبریز اظهار کرد: در پنج ماه سال‌جاری بیشتر شاهد افزایش میزان راه‌اندازی واحدهای تولیدی در بخش معدنی و صنایع معدنی بودیم و میزان افزایش بیش از توقف واحد تولیدی بود.

وی با بیان اینکه قیمت‌های مواد معدنی رونق یافته است، ادامه داد: به علت این سامان دهی باعث شده که واحدهای تعطیلی روی مدار بیایند.

معاون امور معدن و صنایع معدنی خاطرنشان کرد: من نمی‌توانم نسبت به سایر صنایع اظهارنظر کنم ولی در بخش معادن رونق چشمگیری در زمینه فعالیت واحدهای تولیدی داشتیم که عمده دلیل اصلی افزایش صادرات بوده است.

وی با اشاره به سهم چشمگیر استان آذربایجان‌شرقی در صنایع معدن ابراز کرد: همیشه استان آذربایجان‌شرقی در صادرات صنایع معادن نقش موثری داشته است که این استان از نظر مس، سنگ تزئینی و کانی غنی بوده و در روزهای آتی نیز شاهد راه‌اندازی فولاد خواهیم بود.

سرقینی در خصوص صادرات مواد خام با بیان اینکه از شهریورماه سال گذشته صادرات هرگونه مواد خام معدنی شامل معافیت مالیاتی ندارد، افزود: این موضوع رسما اعلام و در حال اجراست و اخیرا نیز با پیگیری‌های فراوان طرحی در کمیسیون ماده ۳۷ تصویب شد که طبق ان صادرات هرگونه مواد معدنی مشمول عوارض خواهد بود.

وی اضافه کرد: یک ماه پیش عوارض پیشنهادی برای صادرات مواد خام معدنی به شورای اقتصاد ارائه شده و بعد از تصویب در این شورا بلافاصله مورد اجرا قرار خواهد گرفت و صادرات هرگونه مواد خام معدنی در سال جاری پنج درصد، برای سال آینده ۱۰ درصد و برای سال سوم ۱۵ درصد خواهد بود.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  تاکید کرد: صادرات مواد خام به صلاح کشور و اقتصاد کشور نیست و در راستای عمل به شعار سال که اقتصاد مقاومتی است، صادرات مواد خام به صرفه نخواهد بود.

برچسب ها: خام فروشی ، اقتصاد
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: