پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - March 28 2024
کد خبر: ۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
استاندار آذربایجان شرقی:
عجب شیر ما - استاندار آذربایجان شرقی با قدردانی از رهبر معظم انقلاب به‌خاطر انتصاب حجت‌الاسلام آل‌هاشم به سمت نمایندگی ولی فقیه در استان گفت: از زمان حضور وی در استان شوق خدمت به مردم در بین دستگاه‌های اجرایی و مسئولان به‌نحو چشمگیری افزایش یافته است.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، اسماعیل جبارزاده در آئین افتتاحیه همایش ائمه جمعه شمال‌غرب کشور در تبریز اظهار کرد: توجه ویژه حجت‌الاسلام آل‌هاشم به مسائل استان و ارائه رهنمودهای راهگشا در این خصوص، باعث شده است که مدیران استان با عزم و اراده مضاعف برای خدمت به مردم تلاش کنند و قطعاً نتیجه این تلاش‌ها به نفع مردم خواهد بود.

وی همچنین از خدمات و زحمات چندین‌ساله آیت‌الله مجتهد شبستری در استان قدردانی کرد.

جبارزاده با بیان اینکه علاقه‌مندیم در امور فرهنگی از نظرات علما و روحانیون بهره‌مند شویم، افزود: خوشبختانه همکاری، همدلی و صمیمیت خاصی بین مسئولان و ائمه جمعه استان حاکم است و ثمره این همدلی و همکاری، موجب رشد و تعالی جامعه در حوزه مسائل فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه میزبانی علمای بزرگوار سعادتی است که نصیب ما شده، ابراز امیدواری کرد نتایج این نشست به‌عنوان نقشه راه مسائل فرهنگی مورد استفاده مسئولان اجرایی قرار گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در این همایش که با محوریت تحکیم مبانی خانواده برگزار می‌شود، گفت: در چهار سال گذشته اقدامات متعددی در این راستا در استان انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: در سال 92 طبق ارزیابی که انجام شد بیش از 80 درصد مردم استان با وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی، مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را به‌عنوان خواسته اصلی خود عنوان کردند و در همان سال، آمارها حاکی از وجود 47 هزار معتاد در استان بود که حضور آنها در سطح شهرها، مشکلات عدیده‌ای را برای شهروندان ایجاد کرده بود.

جبارزاده با بیان اینکه در آن مقطع، تبریز به‌عنوان دومین شهر جرم‌خیز کشور بعد از تهران محسوب می‌شد، گفت: این وضعیت با گذشته تاریخی و فرهنگی تبریز تناسب نداشت لذا از همان روزهای اول به همراه همه مسئولان استان برای اصلاح این وضعیت مصمم شدیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز در سایه تلاش‌های انجام‌شده، استان آذربایجان شرقی به عنوان استان عاری از معتاد متجاهر شناخته می‌شود و مراکز مختلف نگه‌داری، درمان و حرفه‌آموزی معتادان با وجود محدودیت اعتبارات دولتی ایجاد شده است.

جبارزاده گفت: این اقدامات که بر اساس تأکیدهای رهبری انجام شده، موجب تحکیم بنیان خانواده و تقویت عفت عمومی شده است و ما به‌طور مستمر این روند را دنبال می‌کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه کاهش نرخ طلاق یکی دیگر از سیاست‌های مدیریت استان در راستای تحکیم مبانی خانواده است، گفت: بخشی از این امر در قالب مبارزه با پدیده شوم اعتیاد انجام شده است، به‌نحوی‌که بعد از راه‌اندازی مراکز درمان و بازپروری معتادان، موارد متعددی از پیوند مجدد خانواده‌ها را شاهد بودیم.

وی گفت: بر اساس نظر کارشناسان و مراکز دانشگاهی، مشاوره‌های قبل از ازدواج در چند شهرستان استان اجباری شده است و قطعاً این کار در کاهش نرخ طلاق مؤثر خواهد بود.

جبارزاده با اشاره به اینکه بی‌حجابی یکی از علل فروپاشی بنیان خانواده است، گفت: یکی از اقداماتی که در راستای تقویت فرهنگ حجاب و عفاف انجام دادیم، پایش وضعیت حجاب در ادارات دولتی بود که طبق آخرین گزارش‌ها، اغلب دستگاه‌های اجرایی استان در این خصوص وضعیت مناسبی دارند.

وی از ارتقای شاخص‌های سلامت اداری در استان در 4 سال گذشته خبر داد و گفت: میزان سلامت اداری در این مدت از 62 درصد به 71 درصد افزایش یافته است و امیدواریم روزی برسد که ادارات استان در بحث سلامت اداری الگوی سایر استان‌ها باشند.

به گزارش تسنیم، همایش ائمه جمعه استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، گیلان و کردستان با محوریت تحکیم مبانی خانواده روزهای 6 و 7 شهریور به میزبانی تبریز برگزار می‌شود.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: