جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - March 29 2024
کد خبر: ۲۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد
عجب شیر ما - رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از میانگین سهم 50 درصدی استان از بازار صنایع لوازم خانگی کشور خبر داد و بر لزوم برندسازی فعالان این عرصه در استان تاکید کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، داوود بهبودی صبح امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی لوازم خانگی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در محصولاتی مثل اجاق گاز معمولی حدود 85 درصد، در کولر آبی 60 تا 65 درصد و در یخچال 30 تا 35 درصد بازار کشور متعلق به تولیدکنندگان استان آذربایجان‌شرقی است.

وی با بیان اینکه در تولید لباسشویی، تولیدکنندگان استان سهم نسبتاً پایینی در بازار کشور دارند، افزود: در لوازم خانگی حجیم، استان ما در بسیاری از محصولات بالای 50 درصد از سهم بازار کشور را به خود اختصاص داده است.

بهبودی بر لزوم برندسازی مشترک و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی این صنایع توسط فعالان این عرصه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مانع گسترش فعالیت‌های مشترک می‌شود که لازم است در این ارتباط قوانین موجود مورد بازنگری قرار گیرند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، مشکلات مربوط به دارایی و مالیات، مسائل بانکی، برخی از قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی، محدودیت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ناهماهنگی‌های موجود بین ادارات و واحدهای تولیدی را از جمله مواردی برشمرد که جریان تولید صنعتی در استان را آزار داده و تضعیف می‌کند.

در این بازدید مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان و جمعی از معاونین و کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بهبودی را همراهی می‌کردند. در این برنامه از واحدهای تولیدی «آذرمهر»، «آذرشای‌سان (گالان)» و «دونار خزر» که در زمینه تولید یخچال، فریزر، لباسشویی، بخاری و آبگرمکن فعالیت می‌کنند، بازدید شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: