شنبه ۱۱ فروردين ۱۴۰۳ - March 30 2024
کد خبر: ۲۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۱
رئیس دفتر رئیس‌جمهور:
عجب شیر ما - رئیس دفتر رئیس‌جمهور گفت: ایران جزو کشورهای کم آب دنیاست و با توجه به فراگیری این مشکل در بیشتر کشورها اگر برنامه مشخصی برای رفع این مشکل نداشته باشیم در آینده به طور جدی دچار مشکل خواهیم شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، محمود واعظی آذربایجان‌شرقی را تجربه موفقی از اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و با تاکید بر اینکه این تجربه باید به دیگر استان‌ها انتقال داده شود، اظهار داشت: وزارت کشور در چهار سال گذشته در کنار نگاه سیاسی و اجتماعی، نگاه اقتصادی را نیز در سطح استانداری‌ها و فرمانداری‌ها حاکم کرده است و امروز فرماندهی اقتصاد مقاومتی نه تنها در تهران و در دولت، بلکه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها نیز در حال پیشبرد اهداف این سیاست‌هاست.

وی در پاسخ به سوالی درباره مسئله آب در استان و به ویژه تأمین حق‌آبه ایران از کشورهای همسایه گفت: ایران جزو کشورهای کم آب دنیاست و با توجه به فراگیری این مشکل در بیشتر کشورها اگر برنامه مشخصی برای رفع این مشکل نداشته باشیم، در آینده به طور جدی دچار مشکل خواهیم شد.

واعظی اضافه کرد: در دولت یازدهم اقدامات خوبی برای مهار آب‌هایی که به هدر می‌رفتند،  انجام شد و در همین ارتباط سدهای خوبی ساخته شده و یا در حال ساخت است. از سوی دیگر برای احصای حق‌آبه کشور از کشورهای همسایه روابط خوب با همسایگان را مبنای کار قرار داده‌ایم و بر این مبنا قطعاً می‌توانیم اختلاف نظرها را با مذاکره حل و فصل کرده و نیازی به نگرانی برای حق‌آبه کشور از کشورهای همسایه نیست.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره اینکه توسعه آذربایجان چگونه می‌تواند موتور محرک توسعه کشور باشد، اظهار داشت: موقعیت جغرافیایی، قدمت تاریخی و سابقه این استان در تجارت و صنعت و ظرفیت‌های آن در کشاورزی و خدمات گواه آن است که همه مولفه‌های توسعه اقتصادی در این استان فراهم است، از این رو وقتی چنین استانی در عرصه اقتصاد به حرکت در می‌آید، می‌تواند الگویی برای دیگر استان‌ها باشد.

واعظی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان الگوی موفق توسعه در آذربایجان‌شرقی را به دیگر استان‌ها تسری داد، تصریح کرد: به نظرم بهترین جایی که می‌تواند این تجربیات را با دیگر استان‌ها به اشتراک بگذارد، وزارت کشور و گردهمایی‌های استانداران است.

جبارزاده، استاندار آذربایجان‌شرقی هم در این نشست خبری از تصویب 700 میلیون دلار فاینانس برای اجرای طرح انتقال آب رود ارس به دشت تبریز در کمیته تخصصی شورای اقتصاد خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح، تأمین آب شرب و کشاورزی شهرهای مسیر و کمک به احیای دریاچه ارومیه است.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: