يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۲۶۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۷
نماینده مردم تبریز در مجلس:
عجب شیر ما - نماینده مردم تبریز گفت: تشکیل فراکسیون مناطق ترک نشین برای این است که به مشکلات این جمعیت رسیدگی کند و سبب انسجام ملی می‌شود.

به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، شهاب الدین بی‌مقدار  درباره آخرین وضعیت تشکیل فراکسیون مناطق ترک‌نشین در مجلس اظهار کرد: هنگام تشکیل این فراکسیون بحث‌های زیادی شد و با یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌ها مشورت کردم. آنجا پیشنهادی درباره نام فراکسیون دادم و او هم قبول کرد و توافق شد فراکسیون با عنوان مناطق ترک‌نشین فعالیت کند. 

وی افزود: استدلال ما این بود مردم ترک، فقط در آذربایجان زندگی نمی‌کنند و در خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و تمامی استان‌ها پراکنده‌اند. جمع شدیم و فراکسیون را تشکیل دادیم اما باید هیئت رئیسه مجلس آن را به رسمیت می‌شناخت و اتاق به آن اختصاص می‌داد و تابلوی آن نصب می‌شد اما متأسفانه به رسمیت شناخته نشد. 

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی می‌گویند که نام آن را فراکسیون شمال غرب بگذاریم اما این نام همه ترک‌های ایران را شامل نمی‌شود. الان در قوچان، شیروان و درگز و جاهای دیگر تعداد ترک‌ها کم نیستند. نصف انزلی یا تهران هم ترک است.

بی‌مقدار تأکید کرد: ایراد هیئت رئیسه به نام فراکسیون است که البته اخیراً با وزیر اطلاعات صحبت کردم او هم گفت که از نظر من اشکالی ندارد ولی نامه بدهید تا دستور بررسی بدهیم. اصرار شخصی من این است که به نام فراکسیون ترک نشین باشد و قومی را شامل شود که حدود 40 درصد جمعیت کشور را شکل می‌دهند و ادعا می‌کنم که 60 درصد اقتصاد کشور در دست آن‌هاست. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: این فراکسیون برای این است که به مشکلات این جمعیت رسیدگی کند و سبب انسجام ملی شود چراکه در همه جای کشور پراکنده‌اند و همیشه در دفاع از مرزها و نجات میهن‌مان از آشوب‌ها پیشتاز بودند و باید بازهم این انسجام ادامه یابد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: