يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۲۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷
عجب شیر ما - انتخاب شهردار تبریز در نخستین جلسه شورای پنجم تبریز با حاشیه‌های همراه شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از فارس، شهرام دبیری عضور شورای شهر تبریز در جلسه شورا نامه صادق نجفی را در صحن علنی شورا قرائت کرد.

صادق نجفی در این نامه آورده است: ۴ سال گذشته نشان داد که شرط شهردار موفق و  خوب حمایت اکثریتی از شهردار است و اگر حمایت اکثریتی از من وجود ندارد شهردار نخواهم بود.

دبیری توضیح داد: این نامه نشان می‌دهد به دلیل عدم وجود حمایت حداکثری از وی، دکتر نجفی از این مسئولیت کناره‌گیری کرد.

فرج قلیزاده دیگر عضو شورای شهر تبریز در صحن علنی شورا گفت: با توجه به اهمیت موضوع انتخاب شهردار می‌توان انتخاب شهردار را به سرعت انجام نداد و فعلا تنها برای شهرداری سرپرست انتخاب کرد.

شهرام دبیری اضافه کرد:  با توجه به اینکه بحث ابقای شهردار لغو شد قانون نشان می‌دهد که باید ابتدا شهردار را انتخاب کرده و سرپرست را پس از ان انتخاب کرد و با توجه به حذف ۳ نفر از لیست ۸ نفره درست این است که بین این ۵ نفر انتخاب کنیم و اگر یکی از ۵ نفر بیشتر از ۷ رای آورد شهردار است و گرنه چند نفر که بیشترین رای را آورده‌اند  دوباره رقابت خواهند کرد.

وی گفت: سرپرست هم بعد انتخاب شهردار  برای انجام امور اداری انتخاب شود.

تقی‌پور دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت بهتر این است که سرپرست انتخاب کنیم و بعد به انتخاب شهردار بپردازیم.

فریدون بابایی عضو شورای شهر تبریز در ادامه جلسه گفت:  بهتر است ابتدا سرپرست انتخاب کنیم و در جلسات بعدی شهردار انتخاب کنیم.

 

با اجماع بیشتر شهردار انتخاب کنیم

محمدباقر بهشتی دیگر عضو شورای شهر تبریز گفت:  فعلا تبریز بدون شهردار است و با توجه به اینکه انتخاب شهردار انتخاب یک نفر نیست بلکه انتخاب تعداد زیادی مدیر است بهتر است در حال حاضر سرپرست انتخاب کنیم و بعد با اجماع بیشتر شهردار انتخاب کنیم.

وی افزود: همچنین حتما لازم نیست شهردار از بین افرادی انتخاب شود که تاکنون در جلسات غیررسمی معرفی شده‌اند چرا که جلسه از امروز رسمی است و افراد دیگر هم می‌توانند در این انتخابات حضور یابند.

 

انتخاب سرپرست موجب انفعال می‌شود

محمد اشرف‌نیا عضو شورای شهر تبریز گفت: با توجه به اینکه تمام کلانشهرها شهردار انتخاب کرده‌اند و افراد هم مشخص شده بهتر است که برای انتخاب شهردار رای‌گیری شود.

وی افزود: به طور کل تجربیات نشان می‌دهد که سرپرست در هر سازمانی باعث نوعی انفعال می‌شود خصوصا برای تشکیلاتی مثل شهرداری که ۱۱ هزار نفر پرسنل دارد، اگر می‌خواهیم در مورد افراد دیگر فکر کنیم که هیچ،  اما اگر در مورد همین لیست هست که بهتر است رای‌گیری شود.

اشرف‌نیا اضافه کرد: پیشنهاد سوم این است که از شهردار فعلی بخواهیم تا انتخاب شهردار جدید کارش ادامه دهد.

شناخت ما از کاندیداها 30 دقیقه‌ای است

سونیا اندیش نایب رئیس شورای شهر تبریز گفت: با توجه به اینکه جلسات غیررسمی ما در مورد انتخاب شهردار نبوده بلکه شناخت شرایط فعلی شهر و شاخصه‌های انتخاب شهردار بوده و کاندیدها تنها از ۲ جلسه قبل مشخص شده‌ است.

وی افزود: با توجه  به اینکه شناخت ما از کاندیداها تنها به ۳۰ دقیقه محدود شد و هیچ برنامه‌ای هم  از این افراد نگرفتیم باید انتخاب شهردار برای کلانشهر تبریز جدی‌تر بررسی شود و شخص من هیچ نظری برای انتخاب شهردار ندارم و پیشنهادم تعیین سرپرست هست تا در یک و یا دو هفته آینده درست‌تر تصمیم‌گیری کنیم.

 

انتخاب سرپرست با 7 رای

شورای شهر تبریز بعد از این مباحث انتخاب سرپرست براى شهردارى تبریز با هفت راى تصویب شد و از میان سرپرست‌های پیشنهادی مهندس اسحقی، سلیمانی، عباس رنجبر و موسایی با اکثریت اعضای اسحقی به عنوان سرپرست شهرداری تبریز انتخاب شد.

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: