شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد
عجب شیر ما - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان‌شرقی، عملکرد شش ماهه‌ی اول مرکز مهر خانواده تبریز را مثبت ارزیابی کرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایسنا، رضا مسعودی‌فر در بازدید از مرکز مهر دادگاه خانواده تبریز ویژه ملاقات فرزند، اظهار کرد: مرکز مهر خانواده در سال ۹۵ و در راستای ساماندهی وضعیت ملاقات فرزندان با والدین خود که به علت طلاق از هم جدا شده‌اند در بوستان آنالار و آتالار تبریز راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه بیش از 540 ملاقات در شش ماهه اول سال‌جاری در قالب فعالیت‌های مرکز ساماندهی شده است، ادامه داد: یكی از مسائل مورد اختلاف ميان والدين طلاق گرفته از هم، بحث ملاقات با فرزند است که در برخی موارد به دلیل عدم توافق، والدی که حضانت را به عهده دارد به تعهدات خود مبنی بر تهيه مقدمات ملاقات عمل نمی‌كند و این فرآیند به ناچار با حکم قضائی ملاقات صورت می‌گيرد.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: قبل از راه‌اندازی مرکز مهر، دادگاه‌ها برای حل اين مشكل، كلانتری‌ها را محل ملاقات اطفال با والدین خود قرار می‌دادند در حالی كه اين اقدام تاثیرات روحی و روانی فراوانی را بر فرزند می‌گذاشت و ترس و اضطراب ناشی از اين ملاقات‌ها آرامش روحی او را در معرض خطرات جدی قرار می‌داد که راه‌اندازی مرکز مهر خانواده اقدام مثبتی در جهت کاهش این آسیب‌ها بود.

مسعودی‌فر اضافه کرد: ملاقات فرزندان با والدین در این مرکز با حضور مددکار اجتماعی و روانشناس انجام می‌شود.
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: