يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 28 2024
کد خبر: ۲۶۰۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۷
عجب شیر ما - فرماندار شهرستان تبریز به یکی از واحدهای تولیدی این شهر به دلیل اجبار فریضه نماز برای کارگران خود، تذکر داده و خواستار اصلاح رویه های غیرقانونی کارفرمای این واحد شد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از ایرنا، رحیم شهرتی فر با اشاره به بازدید اخیر خود از این واحد تولیدی و مشاهده نصب نوشته ای مبنی بر جریمه کارگران در صورت حضور نیافتن در نماز جماعت، افزود: این نوع رفتارها با کارگران فراقانونی و مبتنی بر سلایق خاص مدیریتی و روابط بین کارفرما و کارگر است که تذکرات لازم به مدیریت آن واحد از سوی فرمانداری و اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی داده شد.
وی اظهار کرد: باید توجه داشت که اتخاذ این گونه رویه های غیرمنطقی می تواند آثار و تبعات منفی در آن واحد تولیدی و در روابط بین کارفرما و کارگران داشته باشد.
شهرتی فر ادامه داد: مدیریت واحد مزبور وعده تطبیق تصمیمات خود با رویه های قانونی را داده است و امیدواریم از این به بعد شاهد چنین اقدامات فراقانونی در هیچ یک از کارخانجات و واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان تبریز نباشیم.
وی گفت: توصیه می شود کارفرمایان از عنصر تشویق و ترغیب در حوزه عمل به فرایض دینی و مذهبی و اخلاقی استفاده کنند زیرا که این عوامل موثرتر از روش های مبتنی بر تهدید و جریمه است.
به گزارش ایرنا، طی روزهای گذشته تصاویری در فضای مجازی و برخی پایگاه های خبری منتشر شد که در جریان بازدید فرماندار تبریز از یکی از کارخانجات تبریز نوشته ای در سالن اقامه نماز نصب کرده بود که بر اخراج کارگران و جریمه 120 هزار تومانی در صورت عدم اقامه نماز در زمان حضور در کارخانه، اشاره داشت.
برچسب ها: رحیم شهرتی فر ، نماز ، عکس
نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: