شنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 27 2024
کد خبر: ۲۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۴
عضو شورای شهر تبریز در آخرین نطق پیش از دستور:
عجب شیر ما - عضو شورای شهر تبریز گفت: سیاسی کردن شورا درست نیست و یک جناح می‌خواهد با سیاسی کردن آن مدیریت کلان‌شهرها را به دست بگیرد.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، جعفر مدبر در نطق پیش از دستور آخرین جلسه چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: شورای چهارم شورای ویژه‌ای بود و اینکه بعد از انقلاب برای اولین بار 21 عضو در شورا حضور یافتند، تجربه تازه‌ای بود. کم و کاستی‌هایی هم وجود داشت اما در ضعف و قوت آن همه دخیل‌اند و نباید کسی خودش را سوپرمن بداند.

وی افزود: قبلاً گفته بودم که در انتخابات، کل شورا نقد خواهد شد و نه شخص خاصی چراکه اقدامات انجام‌ شده همگی کار شورایی بود. کوتاهی عمدی علیه منافع شهری نداشتیم ولی اگر کاستی غیرعمدی هم بوده باشد، از مردم عذرخواهی می‌کنم و حلالیت می‌طلبم.

عضو شورای شهر تبریز ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی کشور اعم از رکود و جلب شدن همه توجهات به نتیجه مذاکرات هسته‌ای، سال‌هایی که گذشت سال‌های سختی به لحاظ اقتصادی بودند و کار شورا در اداره شهر در چنین وضعیتی قابل‌تقدیر است. مثلاً در بحث پیش برد پروژه‌ها باوجود برخی جریانات و تخلفات، من درکل عملکرد را قابل‌قبول می‌دانم.

مدبر تأکید کرد: درباره انتخابات شورای پنجم اعتراض جدی دارم ولی همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند تخلفاتی انجام شده است از حقمان نمی‌گذریم ولی به خدا واگذار می‌کنیم. بر اساس قانون باید در پیگیری‌ها 6 صندوق بازشماری شود ولی به درخواست ما پاسخی داده نشد و عده‌ای بروند در مقابل خدا پاسخگو باشند.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز افزود: سیاسی کردن شورا درست نیست و یک جناح می‌خواهد با سیاسی کردن آن مدیریت کلان‌شهرها را به دست بگیرد بااین‌حال امیدوارم در انتخابات‌های بعدی حساب‌شده‌تر رفتار شود.

وی با اشاره به لزوم ایجاد درآمدهای پایدار برای شهرداری گفت: باید به سمت درآمدهای جدید برای شهرداری حرکت شود. برخی فکر می‌کردند باید از مردم فقط عوارض گرفت درحالی‌که برای اداره چنین سازمان بزرگی باید درآمدهای ثابت ایجاد شود و دراین‌باره نتوانستیم اقدام اساسی انجام دهیم.

مدبر ادامه داد: الکترونیکی کردن امور هم یک امر واجب است که به دلیل فشارهایی که از داخل و خارج وارد می‌شد، ما نتوانستیم دراین‌باره کاری انجام دهیم.

این مسئول تأکید کرد: باید در بحث فساد و سلامت اداری هم اقدامات جدی شود و شورای پنجم بداند روزی او هم باید دراین‌باره پاسخگو باشد. نبود سیستم توسعه پایدار شهری دیگر مشکل ماست و باعث می‌شود هر شهردار که می‌آید، مطابق سلیقه خودش عمل کند چراکه نقشه راه مدون دراین‌باره تهیه نشده است.

عضو شورای شهر تبریز درباره وضعیت مترو اظهار کرد: خط یک مترو باید به بهره‌برداری می‌رسید به‌ویژه در این 4 سال که شورا کاملاً از طرح حمایت می‌کرد. در کل باید از زحمات شورای چهارم تقدیر شود اما نباید فراموش کرد که برخی افراد دلسوز از شورا حذف شدند که جای آن‌ها پر نخواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: