دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - April 29 2024
کد خبر: ۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۱
نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری:
عجب شیر ما - نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه بیکاری در جامعه بیداد می‌کند، گفت: ‌در برابر درخواست اشتغال جوانان خجل هستم.
به گزارش عجب شیر ما به نقل از تسنیم، آیت‌الله هاشم هاشم‌زاده‌هریسی عصر امروز در نشست خبری با رسانه‌های آذربایجان شرقی که در باشگاه فرهنگیان تبریز برگزار شد، با بیان اینکه کرامت انسانی به دلیل جایگاه ویژه بشریت در نزد خداوند بسیار مهم است، اظهار داشت: ‌اگر قضاوت‌ها و داوری‌ها علیه هر فردی را شاهد باشیم، سنگ روی سنگ بند نمی‌شود و باید همه انسان‌ها از کرامت انسانی برخوردار شده و احترام انسانیت و شخصیت افراد حفظ شود.

وی با تاکید بر اینکه حقوق الناس مقدم بر حقوق الله است ابراز داشت: حقوق الله با توبه و شفاعت عفو می‌شود اما حقوق الناس «ذَنبٌ لایَغفر» است و باید حقوق مردم و کرامت مردم حفظ شود، باید در تریبون‌ها، منابر و رسانه از کرامت و حقوقالناس و رحمت و محبت دفاع کنیم.

آیت الله هاشم زاده هریسی در ادامه در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چرا از آذربایجان در کابینه عضوی ندارد، با اشاره به اینکه از آقای روحانی تعجب می‌کنم که چرا این مسائل را رعایت نکرده است، ابراز داشت: ما هم در آذربایجان افرادی برجسته را تربیت و به سطح برتر مدیریت کشور معرفی نکرده‌ایم ولی باید این موضوع در کابینه مورد توجه قرار می‌گرفت اما نباید مسئله به دستاوریزی برای دشمنان قرار گیرد.

وی افزود: آقای روحانی باید از استان‌ها با گروه‌های کارشناسی ارزیابی استانی می‌داشت و آسیب‌شناسی می‌کرد و کابینه جدید را بر اساس آن چینش می‌کردو باید افراد قوی‌تری در کابینه حضور می‌داشتند. 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری در پاسخ به سوالی در مورد حضور نماینده جدید ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام آل‌هاشم را روحانی مردمی دانست و گفت: مردم از این انتخاب خوشحال هستند و اهل طرد افراد نیست و به جذب حداکثری تلاش می‌کند و باید از این جایگاه مردمی خود برای سرو سامان دادن به استان استفاده کند.

آیت‌الله هاشم‌زاده‌هریسی در مورد سوالی در زمینه ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام پاسخ داد و گفت: آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی فرد معتدل، مناسب و ارزشمندی برای ریاست مجمع تشخیص است و دیگر افراد هم افراد مناسبی برای این مجمع هستند.

وی ‌با بیان اینکه بیکاری در جامعه بیداد می‌کند و ما هم در برابر درخواست اشتغال جوانان خجل هستم خاطر‌نشان کرد: مدیران در تهران نشسته و از لمس فاجعه بیکاری در جامعه محروم هستند، خانواده‌هایی داریم که از تامین معاش خانواده عاجز مانده‌اند و با مشکلات فراوان مواجه هستند که با حلوا حلوا گفتن مشکلات حل نمی‌شود و باید اقدام جدی در این راستا انجام دهیم.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: با انداختن تقصیرها به گردن این و آن، مشکل حل نمی شود و همه باید دست به دست هم دهند تا این مشکلات را با هم حل کنیم.


نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر: